Az arculati elemek megújulása ugyanakkor csak az első lépés: az új dizájn bevezetésével a köztévé tavasz óta tervezett, mintegy másfél év alatt megvalósuló arculatépítésének első fázisa zárul le.
A köztelevízió új megjelenését minimális költségráfordítással, az MTV promócióval és videografikával foglalkozó belső munkatársai, a Kálmán Mária arculati vezető és Vida Zoltán videografika vezető irányította stáb tervezte és készítette el. Az arculathoz kapcsolódó zenét Hrutka Róbert jegyzi: ő az egyedüli, aki nem tévés.
Az egyes műsorok között egyetlen hosszú, folyamatos kameramozgást imitálnak majd a reklámokból, műsorajánlókból, társadalmi célú hirdetésekből, korhatár-jelzésekből és egyéb elemekből felépülő blokkok. Az új dizájnban népi motívumok helyett magyarországi és határon túli városok, jellegzetes tájképek jelennek meg, amellyel az érzelmi azonosulás lehetőségét kínálja fel, a nemzet összetartozására világít rá az MTV.
Az új grafikai dizájnelemek a változatlanul hagyott m1 és m2 logókból indulnak ki és azokba térnek vissza, a két csatorna alapszínei továbbra is a kék (m1) és a narancssárga (m2) maradnak. A tervek szerint az arculatépítés a Magyar Televízió teljes megjelenésére kiterjed majd. Ennek első eleme, a december 24-étől látható új dizájn alkalmazkodik az újmédiás környezethez, és folyamatosan bővíthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.