A keresőóriás bejelentette, hogy a megállapodás értelmében a médiumok meghatározhatják, hány cikket tesznek ingyenesen elérhetővé a Google-on keresztül – írja a Times Online.
Eddig a "First Click Free" program keretében az internetezők tetszőleges számú cikkhez férhettek hozzá az újságok weboldalán, akkor is, ha az adott anyag egyébként csak az előfizetők számára volt megtekinthető. Az egyetlen feltétel az volt, hogy a felhasználó a Google keresőjén keresztül jusson el a kérdéses cikkhez.
Mostanra azonban a Google engedett az elsősorban a News Corporation vezére, Rupert Murdoch által rá gyakorolt pressziónak és bejelentette, hogy korlátozza a szolgáltatás. A jövőben azokat az internetezőket, akik naponta több mint öt cikket tekintenek meg egy újság weblapján, átirányíthatják egy előfizetésre felhívó lapra. Josh Cohen, a Google senior termék menedzsere elmondta: a változtatás eredményeképpen a kiadók öt cikkben maximalizálhatják az ingyenesen hozzáférhető cikkek számát.
Rupert Murdoch egy ideje igyekszik elérni, hogy megváltozzon a Google stratégiája, mivel véleménye szerint a keresőóriás egyszerűen ellopja a költségesen előállított tartalmakat. A News Corporation elnöke-vezérigazgatója azt tervezi, hogy idővel minden újságcikket fizetőssé tesz. Bár az elképzelés bevezetését egyszer már elhalasztotta a cég, a médiacézár nem hagyott fel a nyomásgyakorlással. Ennek keretében többek kötött a Microsofttal is tárgyalt arról, hogy - díj ellenében - csak az ő Bing nevű keresőjükön egedélyezi az általa kiadott újságok cikkeinek megjelenését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.