A világ aranytermelésének nyolcvan százalékát az ékszeripar hasznosítja. A nemesfémet gyakran környezetromboló körülmények között bányásszák, rabszolgasorban dolgoztatott munkásokkal. A "No Dirty Gold" kampány most arra ösztönzi a karácsonyi ékszer és óravásárlókat, hogy tisztítsák meg az ipart a szeméttől: csak környezetkímélő és az emberi jogokat tiszteletben tartó kitermelőktől származó fémért adjanak pénzt.
A Felelős Ékszerészet Tanácsa (RJC) ezért a jövőben tanúsítvánnyal ad majd ki a felhasznált nemesfém eredetéről. A kampányhoz eddig az alapító Cartier-t követve olyan cégek csatlakoztak, mint a Baume & Mercier, Jaeger leCoultre és a Mont Blanc.
A mozgalom jelentős méretűvé fejlődhet, ha a kisebb cégek is csatlakoznak, Magyarországot pedig a kérdés különösen érinti, hiszen pár éve nagy felháborodást keltett a romániai Verespatakon található aranybánya ügye – mondta Orosz Gábor, a Watch de Luxe óraszalon üzletvezetője. A szakember úgy látja, a legtehetősebb réteg körében sikert arathat a környezettudatos luxus elképzelése.
Orosz Gábor elmondta: a Watch de Luxe-ot csak kevéssé érinti a válság. Bár a növekedés abbamaradt, az év harmadik harmadáig a forgalom gyakorlatilag változatlan maradt. Ekkortól érzékelhető némi csökkenés, méghozzá az olcsóbb, 1 és 2 ezer eurós kategóriában. Orosz Gábor hozzátette: az olló kinyílt, így míg az alacsonyabb kategória vevői közül sokat elveszítenek, az 5 és 10 ezer euró közötti órák változatlanul fogynak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.