BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legfeljebb 30 ezer forintért veszünk ajándékot

Hazánkban a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat, a háztartások egyre inkább az alacsonyabb árú, illetve a sajátmárkás termékeket választják.

„A GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint Magyarországon a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat. Előreláthatólag az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke idén is elmarad majd az előző évben mért szinttől. A háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb árú termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. sajátmárkás termékek felé fordulnak” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

Egy, a GfK által, Ausztriában készített felmérés adatai szerint idén az emberek nem töltik az idejüket ajándékok utáni keresgéléssel. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2009-ben az ajándékutalványok rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Az 500 fős, novemberben készült megkérdezésből kiderül, hogy a megkérdezettek 45 százaléka ajándékoz majd tetszés szerint beváltható ajándékutalványokat. A népszerűségi listán második helyen állnak a könyvek és a különböző magazinok (a megkérdezettek 28 százalékának körében), de hasonlóan népszerűek a játékok (27 százalék) és a multimédiás szórakoztató eszközök is (18 százalék).

Osztrák szomszédjaink átlagosan 390 eurót költenek ajándékozásra, és csupán 15 százalékuk gondolja úgy, hogy kevesebbet költ majd idén ajándékokra. A fiatalabb korosztályra jellemző leginkább a spórolás, náluk az átlagosan ajándékra fordított összeg 220 euró körül alakul. Ellentétben a magyar tapasztalatokkal, Ausztriában a spórolás mögött jóval ritkább esetben fordul elő indokként a család romló gazdasági helyzete és a gazdasági recesszió. A felmérés tanulsága szerint a nők hamarabb elkezdik megvásárolni a karácsonyfa alá szánt ajándékokat, míg a férfiak közel fele az utolsó pillanatban szerzi be azokat.
 
Egyéb idei mérések alapján elmondható, hogy 2009-ben az átlag magyar felnőtt 5 fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni karácsonyra legfeljebb 30 000 forint értékben..

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.