„A GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint Magyarországon a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat. Előreláthatólag az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke idén is elmarad majd az előző évben mért szinttől. A háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb árú termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. sajátmárkás termékek felé fordulnak” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
Egy, a GfK által, Ausztriában készített felmérés adatai szerint idén az emberek nem töltik az idejüket ajándékok utáni keresgéléssel. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2009-ben az ajándékutalványok rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Az 500 fős, novemberben készült megkérdezésből kiderül, hogy a megkérdezettek 45 százaléka ajándékoz majd tetszés szerint beváltható ajándékutalványokat. A népszerűségi listán második helyen állnak a könyvek és a különböző magazinok (a megkérdezettek 28 százalékának körében), de hasonlóan népszerűek a játékok (27 százalék) és a multimédiás szórakoztató eszközök is (18 százalék).
Osztrák szomszédjaink átlagosan 390 eurót költenek ajándékozásra, és csupán 15 százalékuk gondolja úgy, hogy kevesebbet költ majd idén ajándékokra. A fiatalabb korosztályra jellemző leginkább a spórolás, náluk az átlagosan ajándékra fordított összeg 220 euró körül alakul. Ellentétben a magyar tapasztalatokkal, Ausztriában a spórolás mögött jóval ritkább esetben fordul elő indokként a család romló gazdasági helyzete és a gazdasági recesszió. A felmérés tanulsága szerint a nők hamarabb elkezdik megvásárolni a karácsonyfa alá szánt ajándékokat, míg a férfiak közel fele az utolsó pillanatban szerzi be azokat.
Egyéb idei mérések alapján elmondható, hogy 2009-ben az átlag magyar felnőtt 5 fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni karácsonyra legfeljebb 30 000 forint értékben..
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.