Mint Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztési igazgatója tájékoztatott: a két szervezet a hazai húsipar négy fontos szereplőjével, a Hungerittel, a Pickkel, a Kométával és a Hampexszel együtt szervezett roadshow-t Dél-Koreában, Japánban, Vietnamban és Hongkongban. Mind a négy ország tartósan behozatalra szorul hústermékekből.
Míg előbbi két ország fontos célállomása a magyar hústermékeknek – az exportnak már több mint tizedét kitevű távol-keleti piac háromnegyede-négyötöde talál gazdára Koreában vagy Japánban –, Hongkong, illetve a szigorú importvámokat alkalmazó Vietnam még viszonylag felderítetlen terület – mondta el Éder Tamás a Hússzövetség elnöke.
Hozzátette: a két országba exportált termékek kilencven százaléka alapanyag (elsősorban fagyasztott hús), ám az elmúlt egy-két évben megnőtt az érdeklődés a nagyobb feldolgozottságú termékek iránt is. Ilyen a helyi igények szerint gyártott virsli, a szalámi vagy a libamáj, de új prémiumtermékként Japánban már megjelent a mangalica is. „Dél-Korea alapvetően Japánt követő piac, ami látszott is, hiszen nagy volt a koreaiak részéről az érdeklődés például a mangalicatermékek iránt” – mondta el.
Ami a legnagyobb, kínai piacot érinti, az oda irányuló húsexport akadálya, hogy szigorú állat-egészségügyi előírásoknak kell megfelelni, amelyeket egyelőre csak a baromfiszektor teljesített. A sertésprotokoll esetében Éder Tamás szerint egy-másfél év múlva lesz arra mód, hogy az első magyar cégek engedélyt szerezzenek a kivitelre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.