Napokon belül megoldódhat a Magyar Bormarketing Nonprofit (MBM) Kft. körüli bonyodalom: a Világgazdaság úgy értesült, hogy a kijelölt határidő, vagyis december 15-e előtt hozzájuthat a szervezet a működéséhez szükséges pénzhez.
Az MBM pénzzavara akkor kapott nyilvánosságot, amikor novemberben előbb öszszes munkatársa, majd Nemes Richárd ügyvezető is benyújtotta a felmondását.
Az országos és regionális borászszervezetekből álló tulajdonosi kör múlt heti rendkívüli gyűlése után intézett felhívást Gráf József agrárminiszterhez azzal, hogy amennyiben december 15-ig nem jutnak a szakmai előkészítésre és koordinációra fordítható összeghez, ellehetetlenül a szervezet működése.
A 2005 májusában alakult MBM a forgalomba hozatali járulék (literenkénti 8 forint) marketingre fordítható részének (jelenleg ez 60 százalék) felhasználását koordinálja, kiegészítve a közösségi bormarketing odaítéléséről döntő Bormarketing Bizottság, illetve az Agrármarketing Centrum tevékenységét.
A korábbi években közhasznú társaságként működő szervezet ettől az évtől közbeszerzési pályázat útján nyerhette volna el a feladatai ellátásához szükséges forrást, amely a bormarketingre szánt (az év végéig 1,6-1,8 milliárd forint) összeg öt százaléka.
A pályázatot azonban nem írták ki, ennek a hátterében információink szerint részben az Agrármarketing Centrum és az MBM közötti jogértelmezési viták álltak. Tény, hogy a kft. nem jutott hozzá az összeghez, így komoly pénzügyi zavarba került, saját alkalmazottai bérét sem tudta kifizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.