BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem bírják a versenyt az amerikai gigászok

A Viper sportkocsi ötszáz lóereje sem volt elég a Chryslernek ahhoz, hogy legyőzze a Hondát: a japán márka december elsejéig eladott 1,043 millió autója kétszázezerrel haladta meg a Chrysler teljesítményét, ezzel a negyedik helyről is leszorította.

Az Egyesült Államok piacán továbbra is a General Motors az első (1,86 millió db), majd a Toyota következik (1,58 millió darab) a harmadik helyre került a Ford (1,49 millió darab).

Amennyiben tartja éves tempóját, akkor a Hyunda-Kia konszern is megelőzi a Chryslert, igaz, ahhoz még le kell hagynia a hétszázezer darabos Nissant, ami nem lesz nehéz, mert miközben a japán konszern eladásai 22 százalékkal zuhantak, a dél-koreaiaké 7 százalékkal nőttek, vagyis már az év végén helyt cserélhetnek, hiszen csak húszezer darabos a hátránya - írta a Népszabadság.

Ami nem változik, az a távol-keletiek és németek térnyerése: negyven éve még csak a vevők öt százaléka, 2000-ben 35 százaléka vett külföldi márkát, 2009-ben ez az arány már 66,5 százalék, igaz, a legtöbb dél-koreai, japán és német márka jelentős helyi kapacitásokkal rendelkezik, így az Egyesült Államokban értékesített autók kétharmada helyben készül. Nem véletlenül tartotta legújabb és legnagyobb luxusmodelljének világpremierjét Miamiban az Audi, melynek anyakonszernje, a Volkswagen gyárat épít az Egyesült Államokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.