BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óvatlanok az érzékeny adatokkal a kkv-k

A megkérdezett kis- és középvállalatok 65 százaléka vélte úgy, hogy az internet biztonságossága létfontosságú vállalkozása számára, csupán 28 százalékuknak van internetvédelmi szabályzata - derül ki a Symantec felméréséből.

A Symantec szerint a kkv-k 42 százalékának a legelemibb email-védelem sem áll a rendelkezésére. A kisvállalkozások mindössze 38 százaléka oktatja alkalmazottait az internetes biztonságról és védekezésről. A munkatársak a cég biztonságának legerősebb vagy leggyengébb láncszemei, tehát segítsünk, hogy képesek legyenek az információk és a rendszerek biztonságának megőrzésére.

A cégek több mint 33 százalékánál még a legalapvetőbb védelem, a vírusirtó sincs jelen. A webes vírusok és kártevő kódok számának növekedésével és kifinomultabbá válásával a kisvállalkozásoknak a hagyományos vírusirtónál többel kell védekezniük, hiszen ugyanazokra a támadásokra érzékenyek, mint a nagyok.

Az alkalmazottak több mint 66 százaléka kényes információt tároló számítógépet vagy kéziszámítógépet visz ki a munkahelyéről. A megkérdezett cégek 62 százalékánál van vezeték nélküli hálózat, de 25 százalékuk nem védi azt jelszóval. Az összes hálózatba kapcsolt számítógépet és a teljes bejövő és kimenő adatforgalmat figyelemmel kell kísérni, hogy nincs-e jele jogtalan hozzáférésnek vagy rosszindulatú tevékenységnek.

A kkv-k 65 százaléka vevők adatait tárolja, 43 százalékuk pénzügyi nyilvántartást és jelentéseket, 33 százalékuk bankkártya-adatokat, 20 százalékuknak pedig szellemi tulajdonuk vagy más, kényes céges értékeik vannak. Létfontosságú a fontos adatok rendszeres mentése és az ezekről az adatokról készült másolatok távoli helyen történő tárolása.

Csak a kisvállalkozások 53 százalékánál van valaki, aki ellenőrzi a számítógépeket, hogy az operációs rendszer és a védelmi szoftver naprakész-e.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.