BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rosszul áll az Aldi és a Lidl szénája

A válság és az elkölthető jövedelmek szűkülése ellenére Németországban éppen az olyan diszkont láncok vásárlóköre csökken, mint az Aldi, vagy a Lidl.

A GfK piackutató intézet felmérése szerint az év első tíz hónapjában forgalmuk 1 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Ennek oka nemcsak az, hogy kevesebben tértek be egy-egy diszkont üzletbe, hanem az is, hogy igen jelentősek az árkedvezmények. Elsősorban a nem élelmiszeripari cikkek esetében tapasztaltak kisebb érdeklődést a kutatók.

Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a felvágottak piacán a diszkont láncok az uralkodók: az év első tíz hónapjában a piac 47 százalékát tartották kézben, 1998-ban az arány még csak 27 százalék volt.

A hentesboltok jelentősége viszont egyre csökken, piaci részesedésük 13 százalék az 1998. évi 28 százalékot követően.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.