BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tisztul a hazai mobilpiac

A Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerint a tévészegmensben az interaktivitásé a jövő

A recessziós hatások ellenére viszonylag jó évet tudhat maga mögött a Magyar Telekom lakossági üzletága, a T-Mobile és a T-Home márka egyaránt – összegezte a most záruló esztendőt a Világgazdaságnak Winkler János vezérigazgató-helyettes. Az üzletág meghatározó szegmenseinek idei teljesítményét értékelve elsőként a mobilt említette a vezető: ezen a területen csökkenő előfizetői szám mellett növekedett a társaság részesedése.

Az ügyfélkör szűkülését a vezérigazgató-helyettes ugyanakkor nem a válsággal magyarázta elsősorban. Szerinte ez a folyamat sokkal inkább annak köszönhető, hogy a hazai szolgáltatók végre nekifogtak előfizetői állományuk rendbetételének, így fokozatosan kikerülnek az inaktív ügyfelek, főként a promóciók kapcsán kiosztott SIM kártyák.

Úgy számol, hogy legkorábban a jövő év első negyedében a hazai kimutatások már csak a ténylegesen aktív előfizetőket veszik figyelembe a piaci részesedés meghatározásánál.

A mobilinternet magyarországi fejlődése kapcsán megjegyezte: a hazai piac túl korán vált agresszívan árazóvá, az operátorok már azelőtt diszkontálták a szolgáltatásokat, hogy kiépült volna a hálózatok országos lefedettsége. Így éppen az a szolgáltatás szűnt meg magasabbra árazott lenni, amely a távközlési cégek egyik fő bevételnövelési lehetősége.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.