BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is lecsap a megtévesztő reklámokra a GVH

Változatlanul kemény bírságokra számíthatnak a fogyasztót megtévesztő, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát megszegő vállalkozások, ám a mérlegelés menetére és a kiszabott összegek alaposabb indoklására ezentúl az eddigieknél is nagyobb figyelmet fordít a Gazdasági Versenyhivatal.

Ezt mondta Hargita Árpád, a GVH jogi irodájának a vezetője a közelmúltban a fogyasztóvédelmi versenyügyekben született bírósági ítéletek kapcsán.

Emlékezetes: a Fővárosi Ítélőtábla az év első felében több olyan határozatot hozott, amelyben a GVH által megállapított versenyjogi jogsértést megerősítette, ám nem értett egyet a bírságok összegével, és azokat leszállította. A versenyhivatal gyakorlata szerint a bírság alapját fő szabályként az adott reklámkampány költségei adják, amelyek manapság nemegyszer több százmilliós tételekre rúgnak. Súlyosbító körülmény, ha a magatartás bizalmi áruval kapcsolatos, például banki szolgáltatás.

A versenytanács a kiindulóponthoz képest mérlegeli egyebek között a tájékoztatás intenzitását, tartalmát, a jogsértés hatását. A visszaesőnek minősülő vállalkozások az alapösszeg megtöbbszörözésére is számíthatnak.

A „többszörözést”, illetve a bírság túlzott mértékét kifogásolta a Fővárosi Ítélőtábla például a Procter & Gamble Bonux mosóporának hirdetéseivel kapcsolatos versenyhatósági határozatban. A GVH ugyanis a reklámköltségek alapján kalkulált bírságösszeget 105 millió forintban állapította meg, és a cég korábbi jogsértéseire figyelemmel ezt megháromszorozta.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.