A JATO Dynamics nemzetközi piackutató cég adatai szerint Magyarországon 61 ezer új személyautót és 10,7 ezer új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba 2009-ben. Mellbevágóan keveset: az adatok 60, illetve 50 százalékos visszaesést jelentenek. Különösen a kis- és középkategóriás modellek eladásai estek, ami azért fontos, mert ezek adták a piac háromnegyedét.
A Ford vezeti az összesített eladási listákat 9830 kocsival, ebből 2048 kishaszonjárművet értékesített (s ezzel ebben a kategóriában is első volt).
A személyautóknál továbbra is tartja elsőségét a Suzuki, melyből nyolcezernél többet helyeztek forgalomba tavaly. A legkeresettebb modell a Ford Focus (3304), a Suzuki SX4 (3084) és az Opel Astra (2050) volt. A kishaszonjárműveknél a Ford Transit (892) vezet a Nissan Navara (717) és a FIAT Ducato (629) előtt. A busz és nehéz-teherautó kategóriában a tavalyi mintegy ezerdarabos eladásnál valamelyest jobban teljesített a piac – tudósít a Népszabadság.
A mélyrepülés okaként a megemelkedett listaárakat emlegetik, ráadásul nehezen lehetett hitelhez jutni, márpedig a 2008-ban még 153 ezer darabos piacon az új autók 90 százaléka valamilyen finanszírozási konstrukcióban kelt el, míg a 2009-ben értékesített autók 90 százalékát készpénzért vették meg.
Drámaian gyenge évet zárnak az idén a hazai autókereskedők; a 60 ezret sem éri majd el a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma – mondta december közepén a Világgazdaságnak Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.
Igaz, a gépkocsiimportőrök a márkakereskedőknek 78 ezer személygépkocsit szállítottak/szállítanak ki az idén, ám ebből 18 ezret külföldiek vásároltak/vásárolnak meg – hangsúlyozta, hozzátéve: jövőre már csak 70 ezer autó kerülhet a kereskedőhálózatba.
Az országos átírási adatok azt mutatják, az új autók 60-70 százalékos forgalomesésének csak mintegy felét éri el a használtautó-eladás csökkenése. Ráadásul az átlagos árszint is a vártnál kisebb mértékben esett – tájékoztatta lapunkat Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használt autókkal kereskedő cégének, a Weltautónak az igazgatója. A Weltautót sem hagyta érintetlenül a vásárlóerő általános esése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.