A kezdeményezés oka, hogy az MLE nem kívánja tétlenül nézni a szakma elbizonytalanodását. Az egyesülettől távol áll a túlzott derűlátás, sokkal inkább tárgyilagosan közelíti meg a lapkiadás helyzetét – áll az MLE közleményében.
Bár az online piac folyamatosan nő, és jelentős potenciál van benne, a nyomtatott sajtó továbbra is a legnagyobb bevételi forrás marad a kiadók számára még jó néhány éven át. A legfontosabb, hogy a szakma éljen azzal a vitathatatlan versenyelőnyével, hogy az olvasók megbízható információforrásként tartják számon a nyomtatott sajtótermékeket – véli az MLE.
Értelmetlen internet kontra nyomtatott sajtóról beszélni – jegyezte meg Kázmér Judit, az egyesület elnöke a beszélgetésen –, kiadók vannak, akik egyre inkább többféle platformot, különböző csatornákat használnak, amelyek jól kiegészítik egymást. Ma már a lapoknak is van online változata, integrált szerkesztősége, sőt a kiadók egy része médiaházzá alakult, ahol több, médiához köthető iparág (sajtó, rádió, tv, internet) is helyet kapott. A lapkiadóknak versenyelőnyük van a tartalom létrehozásában, és ezt az előnyt kihasználhatják az interneten is, ha vonzó tartalmat nyújtanak a réteg piacok számára is.
Azt az MLE sem vitatja, hogy a gazdasági válság a kiadókat is érzékenyen érintette és érinti, központi kérdéssé vált tehát a költségcsökkentés, és a jelenlegi megjelenés nem valószínű, hogy mennyiségben és formátumban tartható lesz.
Mindenesetre az olvasottsági adatok ma Magyarországon bíztatóak. 7,8 millió ember olvas lapot, majd ugyanannyian, mint a válság előtti évben. A naponta internetezők 85 százaléka ma is rendszeres sajtótermék-olvasó. Nem a megszűnésről kell tehát vizionálni, hanem az elkerülhetetlen változásokhoz való okos alkalmazkodással megújulni – zárul az MLE közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.