A Suzuki Motor Corporation Milánóban mutatta be első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos járművét (BEV), az e-VITARA-t. A vállalat hétfői közleménye alapján a modellt 2025 tavaszán kezdik el gyártani Indiában, a Suzuki Motor Gujarat gyárában, és várhatóan jövő nyáron kerül piacra Európában, Indiában és Japánban.
Az e-VITARA az „eVX” nevű koncepciómodell alapján készült, amelyet először a 2023 januárjában megrendezett indiai Auto Expon mutattak be, majd ugyanebben az évben a JAPAN MOBILITY SHOW-n is debütált.
Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos (BEV) modellje, mely stratégiai jelentőségű a vállalat számára.
Az e-VITARA az „Élménydús és Sokoldalú Terepjáró” koncepció mentén készült. A legújabb technológiákat ötvözi az erőteljes megjelenéssel. Az autó lendületes vezetési élményt kínál, amit az „ALLGRIP-e” elektromos négykerék-meghajtású (4WD) rendszer tesz teljessé. Ez a rendszer nemcsak a már jól bevált terepjáró képességeket, hanem kivételes teljesítményt is biztosít a modellnek. Az új „HEARTECT-e” platformot kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztették ki.
A „High-Tech és Kaland” elv mentén történő tervezés ötvözi a modern elektromos autó megjelenést az utcai terepjárók strapabírásával, kalandvágyat ébresztve az autózás iránt. A modellt nagy átmérőjű gumiabroncsok és hosszú tengelytáv jellemzi, míg a belső térben korszerű kijelző és robusztus megjelenésű panelek, valamint középkonzol találhatók.
Az elektromos hajtáslánc magában foglalja az eAxle-t, amely egyesíti a motort és az invertert, a lítium-vas-foszfát akkumulátorok pedig megbízhatóságot és biztonságot nyújtanak. Ez teszi lehetővé az élénk gyorsulást álló helyzetből, valamint a lendületes gyorsítást előzés közben.
Az utakon a stabilitást az „ALLGRIP-e” elektromos összkerékhajtási rendszer biztosítja, amely a Suzuki négykerékhajtási technológiában szerzett szakértelmét ötvözi az első és hátsó egymástól független eAxle tengellyel. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt nyújt, hanem gyors reakciókat és pontos irányíthatóságot is lehetővé tesz. A „Trail” üzemmód megkönnyíti a nehéz terepen való haladást a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték elosztásával.
Az új platformot könnyű szerkezetű kialakítással, nagyfeszültség-védelemmel látták el, mely mindemellett tágas belső teret is kínál. Az akkumulátor kapacitásának maximalizálása érdekében az alsó padlólemezről elhagyták az alsó merevítő elemeket.
Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára
– közölte Toshihiro Suzuki, a vállalat elnöke. Mint elmondta, a karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálnak, ideértve
Az e- VITARA bevezetése azonban jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modell bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítenék elektromos modellkínálatukat és mobilitási szolgáltatásaikat.
Toyotává válik a Suzuki villanyautója
Toyota-emblémával is gyártják majd a Suzuki első, teljesen elektromos meghajtású autóját. Az eVX 2025-ben érkezhet meg a piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.