A szervezet szerint a mostani, a hitelfelvételt érintő szigorítás jelentősen elkésett és annak szigora túlzó, nem a kialakult válsághelyzet megoldását kínálja, hanem mélyíti az ágazatban tapasztalható recessziót.
A gépkocsi fedezetre kínált deviza alapú hiteltermékek piaca 2004 és 2008 között a felügyeleti szervek passzivitása mellett futott fel olyan mértékre, hogy a válság beköszöntével és a forint drasztikus gyengülésével a lakossági devizahitelek nagyságrendje már rendszerszintű kockázatokat jelentett.
Az MGOE üdvözli azt a törekvést, hogy a szabályozás segítse a forint hitelek térnyerését, a deviza alapúval szemben, de szerintük ezt a folyamatot jelentősen akadályozza a magas kamatszint. Így könnyen lehet, hogy a szigorítás a hitel és akár így az autók értékesítési volumenének további csökkenését eredményezi. Tekintettel a 2009- es év negatív rekordjára (amely 60 százalékos visszaesést hozott az új autók és 30 százalék nagyságrendűt a használt piacon) ez további értékesítési helyek bezárásával és munkahelyek, megszűnésével járna. Az elmúlt esztendőben kereskedések százai mentek tönkre és több ezer munkahely szűnt meg, ezért elkerülhetetlen ennek a folyamatnak a megállítása.
A szervezet aggályosnak tartja a forint hitel felvételéhez kikötött minimum 25 százalékos önrész mértékét. Úgy gondolják, hogy a nyugat-európai példákat is alapul véve és a múlt évben helyesen, nálunk is bevezetett a 20 százalékos minimálisan előírt önrész mértéke kellő mértékben gátat szab a felelőtlen hitelezési gyakorlatnak, így ezen előírás további szigorítása szintén csak az ágazatban érezhető recesszió további súlyosbodását eredményezi. A piaci versenyhelyzet fenntartása miatt a deviza alapú hiteleknél az önerő mértékét a forintalapú hitelekhez képest 5-10 százalék magasabb szinten lehetne megvalósítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.