BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mínusz 150 vagy 250 busz? – Folytatódik a BKV fiaskó

A BKV szerint 150, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a szakszervezet szerint pedig több mint 250 autóbusz nem indult el kedden reggel a fővárosban. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint hét óra körül már minden vonalon járnak autóbuszok, de azt ajánlják az utasoknak, hogy ha lehet, válasszák a kötöttpályás járműveket.

Több mint 250 autóbusz nem indult el időben kedden hajnalban - mondta a Független Hírügynökségnek Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Nemes Gábor szakszervezeti vezető azt mondta: a hamzsabégi és cinkotai garázsban 60-70, a dél-pestiben pedig 80-100 autóbuszvezető vár arra, hogy járművet kapjanak.

A meghibásodások tegnap jelentkeztek először, a cég közlése szerint öt telephelyük egyikében az előírt járműmennyiség több mint a fele, egy másikban pedig több mint egyharmada nem állt forgalomba az előírt járműveknek.

A BKV tegnap úgy fogalmazott: értetlenül áll a kialakult jármű meghibásodások előtt, ezért a menedzsment azonnali vizsgálatot rendelt el. Az elsőként a Kelenföldi buszgarázsban lefolytatott vizsgálat során bebizonyosodott, hogy pl. míg korábban a reggeli meghibásodások száma napi 8-10 volt, a mai napon 172 hibát észleltek. A korábbi napi átlagos meghibásodások között általában 2 elektromos hiba fordult elő, melyek száma mára 66-ra ugrott. Ezek az elektromos hibák általában a következők: hiányos utastér megvilágítás, repedt irányjelzőbúra, esetleg a műszerfal megvilágítás hibája. A hibákból látszik, hogy ezek egyike sem olyan természetű, amely az utas- illetve a közlekedésbiztonságot a legapróbb mértékben is befolyásolná.

A társaság szerint érdekes egybeesése a történéseknek, hogy e nagyszámú meghibásodás éppen a Munka Törvénykönyve szerinti működés első hétköznapján következett be, miután a szakszervezetek egy része a Kollektív Szerződés (KSZ) megegyezésének hiányában sztrájkra szólította fel a munkavállalókat. A BKV menedzsmentje szerint a hétfő reggeli állapot egy nem legális sztrájk és nem zárható ki a szándékosság jelenléte sem.

A BKV vezetősége és szakszervezetei utolsó, január ötödikén tartott tárgyalásukon sem állapodtak meg a kollektív szerződésről. A társaság közleménye szerint a BKV idei üzleti terve és anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé a menedzsment által korábban ajánlottnál nagyobb összegű járulékok kifizetését, csak azok átstrukturálását, ezzel a szakszervezeti vezetők nem értettek egyet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.