Bár a 2009-es év a nemzetközi és hazai gazdasági válság valamint az elhúzódó ferihegyi sztrájk miatt drámai visszaeséssel kezdődött januárban – ekkor a visszaesés mértéke elérte a 12 %-ot az előző évhez képest –, a tavalyi év augusztusától határozottan megfordult a tendencia a magyarországi légiközlekedésben.
Az év végére sikerült jelentősen lefaragni a mínuszokból és végül 8 millió feletti utasszámmal, „mindössze” 4,2 százalékos visszaeséssel zárta a 2009-es esztendőt a Budapest Airport. Mindez különösen akkor számít jó eredménynek, ha összevetjük őket Ferihegy régiós vetélytársaival, hiszen Bécsben az idén 9 százalékos, míg Prágában 10 százalékos volt a forgalomcsökkenés.
Sokat nyomott a latban, hogy az idei évben a Budapest Airport a hazai légitársaságokkal és a Magyar Turizmus Zrt-vel egy sor közös akciót kezdeményezett az idegenforgalom fellendítésére. Így például a budapesti repülőtér is részt vett a hagyományos Budapest Winter Invitation akció mellett a Budapest Summer Adventure kampányban vagy a Malévval és az Airport Shuttle-lal közösen indított marketing kampányt Szlovákiában. Ez utóbbi részeként a nemzeti légitársaság kedvezményes, 99 euros jegyárakkal jelent meg a szlovák piacon, míg a minibuszos cég napi négy járattal szállította az utasokat Pozsonyból és Kassáról Ferihegyre, a Budapest Airport pedig négy nap ingyen parkolást kínált a szlovákiai autósoknak.
A 2009-es év utolsó hónapjának forgalmi statisztikáiból kiderül, hogy folytatódott a diszkont légitársaságok piacán a Wizz Air magabiztos menetelése, amely 36 százalékkal több utast szállított decemberben Budapestről mint egy éve. A hazai fapados társaság ebben az évben egy harmadik Airbus A 320 típusú gépet telepített Ferihegyre és ezt a lépést a jelek szerint a piac is pozitívan igazolta vissza. Kiemelkedően jól teljesített a Malév is, amelynek forgalmi adatai tavas óta folyamatosan javulnak: a nemzeti légitársaság 17,5 százalékkal több utast szállított, mint egy éve és hasonló ütemben nőtt a járatok kapacitás-kihasználtsága (ún. load factor). Az év végére magára talált a magyarországi piacon a Lufthansa is, amely valamivel kevesebb járattal és jobb ülőhely kihasználtsággal növelte a forgalmát. A decemberi adatok azt mutatják, hogy a svájci Swiss, a norvég Norwegian és a spanyol Vueling diszkont légitársaság is jelentősen növelte jegyeladásait a budapesti járatokon.
A Budapest Airport bizakodva tekint a 2010-es esztendő elé, amelyben a tervek szerint megnyílik a ferihegyi repülőtér új, központi csarnoka, a SkyCourt, az Égi Udvar a 2-es terminálon. Az építkezés ütemezése szerint az év végére az első utasok már a SkyCourt-on keresztül juthatnak el a jelenlegi 2A és 2B épületből induló járatokhoz. Az építkezés az eddigi enyhébb téli időjárás közben is folytatódik és az év végére elkészül a Budapest Airport 260 millió eurós, azaz mintegy 75 milliárd forintos BUD Future fejlesztési programjának központi része.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.