Addig a további információt gyűjt arról, pontosan milyen tájékoztatást kaptak a szerződési feltételekről a honlapon regisztráló ügyfelek. Ugyancsak a vizsgálat megindításáig hátralévő napokban kell tisztázni azt is, hogy mely vállalkozások voltak érintettek a vélhetően jogsértő magatartásban, azaz mely cégekre kell kiterjeszteni az eljárást. A vizsgálat lezárultáig a GVH az érintettek türelmét kéri.
A Pre Pay Online (PPO) egy internetes egyenlegfeltöltő portál, melyet elsősorban autópálya matrica és mobiltelefon egyenleg feltöltésére használnak a portálon regisztrált fogyasztók. A honlap üzemeltetőjének az OTP Bank Nyrt. nyújt kártya elfogadói szolgáltatást. A regisztráció az általános szerződési feltételek elfogadása mellett a bankkártya adatok megadásával, illetve három különböző szolgáltatási szinthez kötött előfizetési csomag (PPO Light, Basic és Prémium) valamelyikének kiválasztásával fejeződik be. 2010. január 11-én a honlapot üzemeltető cég éves szolgáltatási díj jogcímén 2490 forinttal terhelte meg regisztrált ügyfeleinek bankszámláját.
A GVH-hoz érkezett körülbelül 300 fogyasztói jelzés alapján a panaszosok többsége azok közül került ki, akik a honlapot évek óta nem, vagy nagyon ritkán használták, illetve, akik 2008. november és 2009. január között regisztráltak az oldalon és a PPO Light 2009 akciós díjcsomagot választották, így 2009-ben nem kellett az éves adminisztrációs díjat megfizetniük.
A fogyasztók a belső levelezési rendszeren keresztül küldött üzeneten kívül sem a honlapról sem egyéb kommunikációs eszközön keresztül nem kaptak tájékoztatást, arról, hogy a korábbi ingyenes szolgáltatás fizetőssé válik. Nem volt lehetőségük a pénz levonása előtt nyilatkozni, kívánják-e, hogy a ppo.hu szolgáltatásait a következő évben is igénybe venni adminisztrációs díj ellenében, hanem automatikusan megújításra került a jogviszony. Több fogyasztó csak a pénzösszeg levonásának napján kapott értesítést az általános szerződési feltételek módosításáról.
A ppo.hu honlapot üzemeltető cég általános szerződési feltételeinek megváltoztatásával kapcsolatos tájékoztatási gyakorlatával szemben felmerülhet a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat törvényben rögzített tilalmának megsértése. A GVH azt vizsgálja, a vállalkozás eleget tesz-e a szakmai gondosság követelményeinek azáltal, hogy a fogyasztókat az adott árúval vagy szolgáltatással kapcsolatosan minden lényeges, a megalapozott fogyasztói döntéshez szükséges információról tájékoztatja.
A vállalkozás tájékoztatási gyakorlatának vizsgálatakor felmerülhet a távollevők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet alkalmazhatósága, mely jogszabály rendelkezéseinek megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár (NFH) el. A versenyhatóság tudomása szerint a PPO ügyben már az NFH is megkezdte vizsgálatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.