Mint Kovács László a Világgazdaságnak elmondta: kiskereskedelmi forgalmuk még a múlt évhez képest is alacsonyabb; különösen a belföldi forgalomban tapasztalnak visszaesést. Úgy látja, ez az év további részében is folytatódik. Az ágazatot szerinte a bevétel csökkenése és a relatíve magas alapanyagárak egyaránt sújtják.
A piacvezető cég az árhullámzást azzal igyekszik kivédeni, hogy az alapanyagot saját érdekeltségen belül állítja elő. Másfelől – emelte ki Kovács László – a Csányi Sándor tulajdonában lévő cégcsoport az export erősítésével próbálja kompenzálni a hazai forgalomcsökkenést.
A feldolgozott termékei 30 százalékát külföldön értékesítő Pick ugyanakkor arra is törekszik – tette hozzá –, hogy a magasabb hozzáadott értékű élelmiszerei piacát bővítse. „Hungarikumoknak számító mangalicatermékeket is értékesítünk, bár ezeknek inkább marketingértéke van: a mangalica »hátán« be lehet menni Japánba, az a pár tíz tonna, amelyet eladunk belőle, további száz tonna termékünknek szerez piacot” – véli Kovács László.
A Pick példáját ma még nem sokan követik Magyarországon: bár szalámival, baconnel vagy sonkával több cég is megjelenik az uniós, az orosz vagy a távol-keleti piacokon, ennél jellemzőbb az alapanyag-kivitel. Ez azonban csekély haszonnal kecsegtet, ráadásul az alapanyag kitett a világpiaci ármozgásoknak, és az Egyesült Államokban lényegesen olcsóbban lehet sertést előállítani, mint Európában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.