A Pannon és a Vodafone bíróságon támadta meg a rá vonatkozó határozatot, ezért azok még nem kötelezők rájuk nézve. A T-Mobile elfogadta az NHH előírásait.
Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (hfjk) csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt időszakban mintegy 250 panasz érkezett hozzájuk a fogadott emelt díjas sms-ekkel kapcsolatban. Volt olyan ügyfél is, aki fél millió forintos számlát kapott ilyen üzenetek fogadásáról, de az átlagos számla 10 ezer forint értékű.
Márton György, az NHH szóvivője kifejtette, a hatóság előírása szerint a szolgáltatóknak alapbeállításként azt kell rögzíteniük, hogy fogadott emelt díjas sms automatikusan nem vehető igénybe.
Hozzátette, a panaszok különbözőek, előfordult, hogy valaki nem regisztrált egyértelműen, vagy nem is rendelt ilyen, például csengőhangokat, játékokat, videoklipeket, híreket tartalmazó üzenteket, ám később számlát kapott róluk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.