BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kkv-k többsége elégedetlen a marketing-tevékenységével

A megkérdezett vállalkozásoknak mindössze 14 százaléka elégedett az elmúlt évi marketing-tevékenységével – derül ki az internetvallalkozas.com legfrissebb felméréséből.

Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy „sikeres lett” a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47 százalék) és hazai online tanácsadók termékeiből (17 százalék) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.

A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83 százalékánál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs.

Ez az arány 2009 januárja óta csak növekedett (akkor 77 százalék volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009 januárjában a válaszadók 46 százaléka költött többet marketingre, mint a bevételének 5 százaléka, addig 2009 végén a kkv-k 64 százaléka 5 százalék vagy az alatt áldozott a marketingre.

“Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére - úgy látom - a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet” – fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.