Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy „sikeres lett” a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47 százalék) és hazai online tanácsadók termékeiből (17 százalék) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.
A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83 százalékánál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs.
Ez az arány 2009 januárja óta csak növekedett (akkor 77 százalék volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009 januárjában a válaszadók 46 százaléka költött többet marketingre, mint a bevételének 5 százaléka, addig 2009 végén a kkv-k 64 százaléka 5 százalék vagy az alatt áldozott a marketingre.
“Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére - úgy látom - a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet” – fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.