BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A T-Mobile veszített, a Vodafone ügyfeleket nyert

A mobilpiac 2009-es zsugorodása után 2010 januárjában mind a teljes, mind az elmúlt három hónapban forgalmat generáló ügyfelek száma bővült. A teljes ügyfélszám 42 ezerrel 11 millió 834 ezerre, a forgalmazásban résztvevők száma pedig 19 ezerrel 10 millió 950 ezerre emelkedett, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az előző hónap végén összesen 11 834 372 aktív SIM kártya volt forgalomban Magyarországon. Január végére a teljes ügyfélszám alapján a 100 főre jutó előfizetések, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma 118,2-re emelkedett a 2009 végi 117,7-ről.

A mutató 2008. decemberében érte el az eddigi csúcsot, akkor 100 főre 121,83 darab hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya jutott, majd ez az érték 2009 novemberének végére 116,65-re csökkent. Jelenleg az előfizetések száma megközelítőleg a tavaly augusztusi szintnek felel meg.  Az előző év azonos időszakához képest az előfizetések száma 97,16 százalék.

A pre-paid kártyák aránya 2007 januárja óta folyamatosan csökken, az akkori 63,6 százalékról mostanra 56,7 százalékra esett vissza.

Januárban a teljes ügyfélszám alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 22,07 százalékról 22,09 százalékra, a Pannoné pedig 34,52 százalékról 34,68 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 43,41 százalékról 43,23 százalékra csökkent.

A teljes ügyfélszám január végén 346 ezerrel maradt el a 12 hónappal korábbi szinttől, míg a forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók száma alig 18 ezerrel.

A forgalmazásban résztvevők száma alapján januárban a Vodafone a decemberi 22,54 százalékról 22,61 százalékra, a Pannon pedig 33,03 százalékról 33,04 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,43 százalékról 44,36 százalékra csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.