Tíz magyar közül hatan biztonságosnak tartják a megszokott üzletükben vásárolt élelmiszereket. Minden második honfitársunk számára fontos szempont az élelmiszerbiztonság, amikor eldönti, hogy melyik üzletben vásároljon. Ebben a tekintetben az arány megegyezik a többi ország átlagával.
A legutóbbi évek világszerte visszhangot kiváltó esetei nyomán megrendült fogyasztói bizalom helyreállítása érdekében mérte fel a Nielsen öt világrészben, összesen 30 500 Internet-használó megkérdezésével, hogy mennyire fontos a fogyasztók számára az élelmiszerbiztonság.
A megkérdezett magyarok fele, éppen 50 százaléka hajlandó magasabb árat fizetni a biztonságosan fogyasztható élelmiszerért. (A nemzetközi átlag 64 százalék). Sajátos szerepet játszik az étkezési szokásokban a bio élelmiszer. A magyarok 45 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy „a bio élelmiszer biztonságosabb, mint amit hagyományosan állítanak elő”. (A nemzetközi átlag 51 százalék).
Honfitársaink többsége, 58 százaléka közel fele véli azt, hogy az itthon termelt élelmiszer biztonságosabb, mint az import. Sőt, a magyarok több mint fele (53 százaléka) aktívan keresi az üzletekben a hazai termékeket. (Világszerte a válaszadók 49 százaléka tartja biztonságosabbnak a saját országában termelt élelmiszert; a hazai árucikkeket 50 százalék keresi aktívan).
A génmódosított élelmiszereket a magyar megkérdezettek közül 9 százalék tartja teljesen biztonságosnak. Ezzel szemben 64 százalékuk nem tartja őket biztonságosnak. (Globálisan 18 százalék szerint teljesen biztonságosak a génmódosított élelmiszerek, 39 százalék szerint pedig nem).
Azért, hogy biztonságos élelmiszert vásárolhassunk, a fogyasztók zöme (74 százaléka) szerint főleg a gyártó vállalatok felelősek. Utánuk a kormányt a válaszadók 17, majd az élelmiszer-kereskedelmi cégeket 9 százaléka nevezte meg, mint fő felelőst. A sorrend hasonlít a nemzetközi átlaghoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.