BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az új rádiók közül a Class FM rajtolt jobban

Két és fél hónappal a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése után az általuk keletkezett űrt még nem tudta egyetlen csatorna sem maradéktalanul betölteni: a 18–64 éves rádióhallgatók kétharmada hiányolja valamelyik adót – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media tegnap közzétett villámkutatásából.

 Az 1512 fő megkérdezésével zajlott felmérés eredménye szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak. Ennek részben az az oka, hogy a Danubius népszerű műsorai és műsorvezetői továbbra is hallhatók az újonnan indult Class FM-en. „A felmérés ideje alatt a NeoFM-en újraindult a közkedvelt reggeli műsor, a Bumeráng, ez várhatóan nemcsak a hallgatók hiányérzetét csökkenti majd, de az új adó hallgatottságának is jót tesz” – értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág-igazgatója. A nőket és a 18–24 éveseket érintette érzékenyebben a változás, míg a férfiak és a 25–44 évesek közel 40 százaléka nem hiányolja a megszűnt adókat.
A két országos rádióadó, a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése a piaci viszonyokat is alaposan átrendezte. Két hónappal a döntés után még mindig a Juventus tűnik a változás győztesének. A korábban leghallgatottabb rádió, a Sláger megszűnésével a Juventus tört az élre: a 18–64 éves rádióhallgatók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát. Ugyanakkor az új rádióknak is sikerült megvetniük a lábukat: a Class FM a második helyen áll a hallgatottsági listán, míg a NeoFM az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.
A jó startot igazolja, hogy a fiatal, 18–34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelőzve a Juventust és a Rádió1-et. 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.