A múlt év első kilenc hónapjában 12 százalékkal nőtt a vitaminpiac az előző év hasonló időszakához képest, amely jelentős mértékben meghaladja a megelőző időszak mintegy 2 százalékos növekedését – derül ki a GfK LHS HealthCare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.
Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok törtek előre, tavaly a drogériák forgalma nőtt jelentős mértékben, 60 százalékkal a vizsgált időszakban. Így már minden ötödik vitaminra költött forintot ebben a bolttípusban hagytak ott a vásárlók. A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették.
Mindez egyrészt a drogériák erősödő aktivitásának köszönhető a vitaminok és vitaminozott készítmények terén. Elsősorban az egy vásárlás során vitaminokra fordított összeget tudták közel 50 százalékkal növelni 2009-ben, emellett pedig 10 százalékkal nőtt a drogériákban vitaminokat vásárlók aránya. Ugyanakkor az ügynöki hálózatban forgalmazott vitaminok árszintje jóval magasabb az átlagosnál, így az általános trendeknek megfelelően sokan visszatértek a hagyományos értékesítési csatornák alacsonyabb árú készítményeihez.
Az átlagos árszintet tekintve a szupermarketek vezetnek a hipermarketek és kisboltok előtt, ezt követik a gyógyszertárak, majd a drogériák és az alternatív értékesítési csatornák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.