A PepsiCo is hasonló felvásárlást jelentett be a hónap elején, a cég több mint 7 milliárd dollárt szán az akvizícióra. Az üzletet 15 milliárd dollárorra becsülik piaci szakértők, amelynek tárgyalásai a végéhez közelednek.
Elemzők úgy vélik: nem egyszerűen arról van szó, hogy a világ legnagyobb üdítőital forgalmazója a piaci konkurens lépésére reagálva vásárolná meg az egyébként 35 százalékban saját tulajdonában levő Coca-Cola Enterprisest, hanem a korábbi stratégiájának átalakítása áll a mostani ügylet mögött.
Évtizedeken át a nagy üdítőgyártók független vállalatokba csoportosították a gyártást, és a terjesztést, amelyet regionális központokon keresztül végeztek, így könnyebben tudtak igazodni a helyi piaci viszonyokhoz. Mostanra viszont egyfelől megváltoztak a fogyasztói szokások - azokat sokkal könnyebb egy központból követni - másfelől a terjesztési csatornák is kevesebb kézben – így hatalmas multinacionális kereskedelmi láncok kezében –összpontosulnak.
Mindezek hatására az élelmiszerpiacon konszolidációs hullám van kibontakozóban, amelynek keretében a termelés és terjesztés különböző ágai között fúziós nyomás alakulhat ki – figyelmeztetnek a szakemberek. Nem csupán a vállalaton belüli munkamegosztás kerülhet szorosabb ellenőrzés alá, hanem a regionális kooperáció is erősödni fog a lépés hatására a terjesztési láncon belül, így a Coca-Cola saját palackozó és terjesztési egysége, amely főleg Skandináviában és Nyugat-Európában működött a Coca-Cola égisze alatt, most átkerülhet a Coca-Cola Enterpriseshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.