BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas összefogás az Apple ellen

Huszonnégy jelentős mobilhálózat- üzemeltető ma stratégiai szövetség megalapítását jelentette be Barcelonában.

A szolgáltatók a ma kezdődő Mobile World Congressen közölték: összefognak egy közös, nyitott platform létrehozásááért. A cél: felvenni a versenyt az Apple App Store-jával és minden felhasználó számára elérhetővé tenni az alkalmazásokat.

Az összefogás a világ mobiltelefon-gyártóit tömörítő GSM Association (GSMA) közlése szerint huszonnégy céget kapcsol össze, köztük olyan óriásokkal, mint az AT&T, a Telefonica, az Orange és a Vodafone – jelenti a Reuters.

Az iparági szövetség szerint a résztvevő cégek összesen mintegy 3 milliárd előfizetőt érhetnek el, a szövetség pedig csökkentheti a szektor töredezettségét. Első lépésként a frissen alakult csoport egységes fejlesztői környezetet hoz létre, amelyhez egy közös "kapun" keresztül csatlakozhatnak a leendő programozók.

2009-ben a mobil alkalmazások piaca 4,2 milliárd dollár értékű volt, ennek a Gartner adatai szerint 99,4 százalékát az Apple birtokolja. A jelentés szerint a múlt évben 2,5 milliárd alkalmazást töltöttek le az App Store-ból, az összes többi platform (Android, Palm, Microsoft stb.) 16 millió alkalmazásával szemben. Várhatóan a bevételek legalább kétharmadaa az Apple-höz kerülhet majd 2010-ben is.

Az Apple nem csak vezető szerepet tölt be a szoftverpiacon, de erősen szűri is az elektronikus üzletében kapható alkalmazásokat. Hivatalosan csak az App Store-ból letölthető alkalmazások használhatóak az iPhone-on. Ugyanakkor a Google például arra bíztatja az Apple készülékek tulajdonosait, hogy a weben használják a Google Voice szolgáltatást, ezzel megkerüli az App Store-t. Hasonló lépést tett az Opera is, amely közölte, hogy hamarosan megjelenteti új, iPhone-ra írt mobilböngészőjét, amelyet nem az Apple App Store-ján keresztül szándékozik forgalmazni.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.