A Kosár magazin munkatársai azonos feltételekkel (indulási és célpont, napszak) telefonon rendeltek egy-egy taxit, és mindent megfigyeltek. Már a diszpécser munkáját is értékelték: mennyire célratörőek a kérdései, mennyi időre ígéri a kiállást, és hogy az ígéret teljesül-e végül.
Út közben górcső alá vették az autók felszereltségét, komfortját, tisztaságát, az utastájékoztatást. Értékelték a sofőrök tevékenységét: a találékonyságot éppúgy, mint a kulturáltságot és a közlekedési szabályok betartását. A legtöbbet az nyomta a latban, hogy melyik taxis tudta a megtett kilométerek, eltelt percek és a fuvardíj hármasságából kihozni az utas számára legkedvezőbb megoldást.
Bebizonyosodott, hogy nem minden a kedvezőbb kilométerdíj, főként, ha az utas többnyire nincs is tisztában a „várakozási díj” nevű tarifaelem pontos jelentésével. Az sem biztos, hogy a legrövidebb úthoz tartozik a legrövidebb menetidő, ha a sofőr (vagy utasa) nagyon ismeri a várost. A Kosár magazin cikke végre ebben is objektív tájékoztatással szolgál.
Kritikus pontja volt a tesztnek, hogy a kártyás fizetés valódi lehetőségét a társaságok – vagy talán maguk a taxisok? – többsége egyelőre vonakodva biztosítja. Még azokban a taxikban is, ahol volt leolvasó, gyanúsan sok volt "éppen rossz".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.