A vállalat az előző év azonos időszakában még 177 millió eurós nettó nyereséget termelt. A tavalyi év utolsó negyedévében a forgalom 18 százalékkal, 3,3 milliárd euróra csökkent. A visszaesést ellensúlyozza, hogy 2009 októbere és decembere között 35 százalékkal több megrendelés érkezett a német vállalathoz. A teljes 2009-es évben az utolsó negyedben tapasztalt fellendülése ellenére 30 százalékkal kevesebb rendelést kapott a cég.
A cég a szektor gyengélkedésével indokolta az eredményt, elemzők szerint ugyanakkor a gyengébb teljesítményhez hozzájárultak a Scaniához köthető leírások, valamint egy vesztegetési ügy miatt kiszabott 151 millió eurós bírság is.
A teljes évben az MAN 258 millió eurót veszített, míg 2008-at még 1,8 milliárd eurós pluszban zárta. Az AP által idézett cégközlés szerint az MAN arra számít, hogy 2010-ben is a jelenlegi szinte marad a busz- és teherautó üzletág.
A konszern hamarosan egyesíti a kompresszorokat készítő MAN Turbo és a motorokat gyártó MAN Diesel üzletágakat, ezzel a tervek szerint 60 millió eurót takarít meg. Az üzletág a várakozások szerint enyhén csökkenő forgalommal számolhat idén. Az MAN Németország második legnagyobb teherautógyára a Daimler AG mögött. A cég 30 százaléka a Volkswagen csoport kezében van. A Volkswagen a Scania 51 százalékát birtokolja, az MAN 29 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a svéd cégben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.