A Google célzott keresési reklámjai egyszerűen működnek: a felhasználó beírja a keresőablakba a foci cipő kifejezést, a keresőóriás pedig felkínálja a futball felszerelésekkel kapcsolatos hirdetéseket. Eddig ez a reklámozási módszer mindig az aktuális keresőkérdéshez kapcsolódott, ha a következő keresőkérdés kézilabda volt, a reklámok is ennek megfelelően változtak.
A Google reklámszervere, az AdSense azonban mostantól máshogy működik: több órán keresztül tárolja a keresett kifejezéseket és válogatja a reklámokat eszerint, a hivatalos közlés szerint a még pontosabban célzott reklámok érdekében – írja a CNN.
Az IDC elemző cég szakértője egyetért a változtatással, mert – mint mondja – a felhasználók nem egy-egy szó, hanem több kifejezés alapján keresnek, vagyis az új módszer sokkal pontosabb képet ad a keresett termékekről. Ugyanakkor az elemző felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználóknak nem aggódniuk emiatt, hiszen a Google csak a számítógépet azonosítja és nem tud semmit a mögötte álló felhasználóról. Vagyis a cég csak annyit tud, hogy az adott számítógépet használó illetőnek adott időtartamig ez és ez az érdeklődése.
Aki nem ennek ellenére nem szeretne célzott reklámokat kapni, annak érdemes rendszeresen törölnie a böngészőjében a cookie-kat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.