Az Európai Bizottság úgy döntött, hogy a szerződés "nem fogja jelentős mértékben gátolni a hatékony versenyt."A megállapodás értelmében a Yahoo honlapja igénybe veszi a Microsoft Bing kereső motorját, és a két cég osztozik a bevételeken – írja a Guardian.
A Yahoo és a Microsoft összefogását tavaly nyáron hirdették meg, az amerikai illetékes hatóságok pedig tegnap mondtak rá igent. A Yahoo Carol Bartz vezérigazgató véleménye szerint az üzlet hatására jobban koncentrálhat a keresési üzletágban létrehozható innovációra.
A Microsoft arra törekszik, hogy növelje részarányát a kereső üzletágban. A StatCounter friss adatait szerint a Google világszerte a keresések 90 százalékát dolgozza fel, a Yahoo 4 százalékkal a második, míg a Microsoft Bing keresője a piac 3,4 százalékát birtokolja.
A Microsoft 3 milliárd dollárért vásárolja meg a Yahoo keresési reklám üzletágát, a megállapodás szerint a két vállalat az elkövetkező években megosztja egymással jövedelmének egy részét. A Microsoft először a Yahoo egészét szerette volna megvásárolni egy 45 milliárd dolláros kivásárlási ajánlattal, amelyet azonban elhárított az internet vállalat.
Az ajánlat az elemzők szerint már ekkor is elsősorban a keresési marketing szolgáltatások megszerzéséről szólt. Idővel a két cég csöndes tárgyalássorozatba kezdett, miközben kölcsönösen tagadták, hogy továbbra is fennállna az érdeklődésük egymás iránt. A Microsoft az üzlettel megháromszorozhatja az amerikai keresési üzletágban birtokolt részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.