Tavaly a gyorsétterem árbevétele 2,6 százalékkal 2,9 milliárd euróra csökkent. Bane Knezevic, a németországi McDonald’s vezetője szerint idén a lánc 25-30 éttermet nyit Németországban, főleg repülőtereken, pályaudvarokon, autópályák mentén és bevásárló központokban – írja az N24.
Az üzletágvezető szerint a növekvő munkanélküliség mellett a 2010-es év is kihívást jelent. Ennek fényében a cég új vendégkör elcsábítására törekszik, ezért új, vegetáriánus hamburgert, valamint más, a hagyományosaktól eltérő termékeket vezet be a német piacon.
Tavaly 28 új McDonald’s étterem nyílt Németországban, ahol a leányvállalat a múlt év végén összesen 1361 éttermet működtetett, a foglakoztatottak száma átlag 60 ezer fő volt. A németországi profit adatokról a cég nem ad tájékoztatást, de szakértők szerint ez a McDonald’s negyedik legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Japán és Franciaország után. Tavaly 973 millióan vásároltak a gyorsétteremben, 3,2 százalékkal többen, mint 2008-ban.
A cég meglepően jó eredményeket tett közzé a tavalyi utolsó negyedévről. A vállalatcsoport összehasonlítható alapon 2,3 százalékkal növelte az éttermi eladásait világszerte, a nettó eredmény pedig az utolsó negyedévben 23 százalékkal, 1,22 milliárd dollárra nőtt.
A McDonald’s értékesítései minden régióban emelkedtek az utolsó negyedévben és decemberben egyaránt, ez elsősorban az akciós ajánlatoknak, új termékek bevezetésének, illetve a hosszabb nyitvatartási időnek köszönhető. Ráadásul a cégcsoport optimista a közeljövőt illetően is: Jim Skinner vezérigazgató januártól szintén pozitív elmozdulást vár.
A kisebb rivális Burger King profitja 13 százalékkal emelkedett a második negyedévben, elsősorban az 1 dolláros dupla sajtburgerének köszönhetően. A december 31-vel végződő negyedévben a második legnagyobb amerikai gyorsétteremlánc 50,2 millió dolláros nettó eredményt jelentett az előző év azonos időszakában mért 44,3 millió dollárhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.