BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vegetáriánus hamburgerrel csábít a McDonald’s Németországban

A McDonald’s németországi leányvállalata a jövőben fokozottabban koncentrál a nőkre és a vegetáriánusokra a forgalom bővítése érdekében.

Tavaly a gyorsétterem árbevétele 2,6 százalékkal 2,9 milliárd euróra csökkent. Bane Knezevic, a németországi McDonald’s vezetője szerint idén a lánc 25-30 éttermet nyit Németországban, főleg repülőtereken, pályaudvarokon, autópályák mentén és bevásárló központokban – írja az N24.

Az üzletágvezető szerint a növekvő munkanélküliség mellett a 2010-es év is kihívást jelent. Ennek fényében a cég új vendégkör elcsábítására törekszik, ezért új, vegetáriánus hamburgert, valamint más, a hagyományosaktól eltérő termékeket vezet be a német piacon.

Tavaly 28 új McDonald’s étterem nyílt Németországban, ahol a leányvállalat a múlt év végén összesen 1361 éttermet működtetett, a foglakoztatottak száma átlag 60 ezer fő volt. A németországi profit adatokról a cég nem ad tájékoztatást, de szakértők szerint ez a McDonald’s negyedik legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Japán és Franciaország után. Tavaly 973 millióan vásároltak a gyorsétteremben, 3,2 százalékkal többen, mint 2008-ban.

A cég meglepően jó eredményeket tett közzé a tavalyi utolsó negyedévről. A vállalatcsoport összehasonlítható alapon 2,3 százalékkal növelte az éttermi eladásait világszerte, a nettó eredmény pedig az utolsó negyedévben 23 százalékkal, 1,22 milliárd dollárra nőtt.
A McDonald’s értékesítései minden régióban emelkedtek az utolsó negyedévben és decemberben egyaránt, ez elsősorban az akciós ajánlatoknak, új termékek bevezetésének, illetve a hosszabb nyitvatartási időnek köszönhető. Ráadásul a cégcsoport optimista a közeljövőt illetően is: Jim Skinner vezérigazgató januártól szintén pozitív elmozdulást vár.

A kisebb rivális Burger King profitja 13 százalékkal emelkedett a második negyedévben, elsősorban az 1 dolláros dupla sajtburgerének köszönhetően. A december 31-vel végződő negyedévben a második legnagyobb amerikai gyorsétteremlánc 50,2 millió dolláros nettó eredményt jelentett az előző év azonos időszakában mért 44,3 millió dollárhoz képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.