Az amerikai Sara Lee csoport L’Or Espresso néven a Nespresso kávégépekben használható kapszulák forgalmazását kezdi meg április 7-én Franciaországban, egyebek között a Carrefour, a LeClerc és az Auchan áruházakban. Ezzel az adagolt kávétermékek piacán komoly konkurenciát teremthet a Nestlé élelmiszer-ipari csoport e téren úttörőnek számító Nespresso leányvállalatának, főleg úgy, hogy a svájci cégnél 10-20 százalékkal olcsóbban kínálja majd a kapszulákat – jelentette a Bloomberg hírügynökség.
Más rendszerű adagolt kávétermékeket már eddig is többen gyártottak, illetve forgalmaztak – így például a Sara Lee Senseo kávépárnáit –, ám ilyen kihívással először kell szembenéznie a Nestlé legdinamikusabb üzletágának, amely mostanra évi több mint kilencmillió kávékapszula gyártására alkalmas kapacitást épített ki. Árbevétele tavaly mintegy 22 százalékkal nőtt, és ezzel elérte a 2,77 milliárd svájci frankot. Igaz, ez a bővülés már érezhetően lassabb volt a 2008. évi 33 százalékos ütemnél.
A kapszularendszer terén eddig számos szabadalmat szerzett Nespresso mindazonáltal kész versenyezni, és abban bízik, hogy sikerrel megvédi a „szerzői” jogait. A Nespresso magyarországi érdekeltségénél is hallottak a Sara Lee bejelentéséről, ám azt a Világgazdaság megkeresésére sem kívánták kommentálni. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.