BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Nespressóval versenyez a Sara Lee

Az amerikai Sara Lee csoport L’Or Espresso néven a Nespresso kávégépekben használható kapszulák forgalmazását kezdi meg április 7-én Franciaországban, egyebek között a Carrefour, a LeClerc és az Auchan áruházakban. Ezzel az adagolt kávétermékek piacán komoly konkurenciát teremthet a Nestlé élelmiszer-ipari csoport e téren úttörőnek számító Nespresso leányvállalatának, főleg úgy, hogy a svájci cégnél 10-20 százalékkal olcsóbban kínálja majd a kapszulákat – jelentette a Bloomberg hírügynökség.

Más rendszerű adagolt kávétermékeket már eddig is többen gyártottak, illetve forgalmaztak – így például a Sara Lee Senseo kávépárnáit –, ám ilyen kihívással először kell szembenéznie a Nestlé legdinamikusabb üzletágának, amely mostanra évi több mint kilencmillió kávékapszula gyártására alkalmas kapacitást épített ki. Árbevétele tavaly mintegy 22 százalékkal nőtt, és ezzel elérte a 2,77 milliárd svájci frankot. Igaz, ez a bővülés már érezhetően lassabb volt a 2008. évi 33 százalékos ütemnél.

A kapszularendszer terén eddig számos szabadalmat szerzett Nespresso mindazonáltal kész versenyezni, és abban bízik, hogy sikerrel megvédi a „szerzői” jogait. A Nespresso magyarországi érdekeltségénél is hallottak a Sara Lee bejelentéséről, ám azt a Világgazdaság megkeresésére sem kívánták kommentálni. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.