A Tyres & Accessories jelentése szerint április elsejétől a Bridgestone és a Pirelli, egy hónappal később pedig a Toyo szállítja 3-5 százalékkal magasabb áron termékeit az európai kereskedőknek. A szaklap megjegyzi ugyanakkor, hogy az áremelkedés mértéke piactól és abroncsmérettől függ.
A gumitermelés mintegy 60 százalékát az abroncsgyártók használják fel. Indiában a nyersanyag ára végig ralizta a múlt hetet és hétfőn csúcsot ért el. A világ negyedik legnagyobb gumitermelő országában az árakat az alacsonyabb kereslet tarthatja féken: idén a tavalyi évhez képest várhatóan 4 százalékkal csökken a kitermelés. A Reuters jelentése szerint az indiai abroncsgyártók egyelőre nem követik az emelkedést, inkább kivárják, hogy stabilizálódjon a természetes gumi ára.
Kérdés, hogy ez valóban megtörténik-e, tekintve, hogy a második legnagyobb kitermelő országban a rossz időjárás miatt csökkenhet az előállított gumi mennyisége. Az Indonéziai Gumi Szövetség illetékes a BusinessWeeknek elmondta: mintegy 2 millió tonnára csökkenhet a kitermelés idén. Az indonéz időjárás további támaszt adhat a gumi árnövekedéséhez – a nyersanyag ára tavaly 90 százalékkal emelkedett a globális gazdaság állapotának javulására vonatkozó remények hatására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.