A két rádió között a feszültséget az váltotta ki, hogy a Neo FM által a napokban megjelentetett hallgatottsági adatok a Class FM szerint nem a valóságot tükrözik. Utóbb kiderült, hogy a Neo valójában csak a budapesti számokra hivatkozott, amelyek szerint valóban vezető, de országos összehasonlításban a versenytárs rendelkezik több hallgatóval.
„Örülünk a friss adatoknak, de természetesen nem állunk meg, ezen az úton folytatjuk tovább a hallgatók szórakoztatását. Erőinket nem arra fordítjuk, hogy a hallgatottsági adatokkal manipuláljunk. Számunkra továbbra is az elsődleges szempont, hogy a műsoraink minél színvonalasabbak és közkedveltebbek legyenek. Éppen ezért értetlenül állunk a Neo FM egyes napilapokban tett nyilatkozatai előtt, hiszen részadatokkal, valamint budapesti és nem az országos adatokkal harsogták teli a médiát. Furcsálljuk és visszásnak tartjuk a Neo FM kijelentését, amely szerint nem szeretnének trükközni az adatokkal és úgy gondolják, hogy az általuk közölt számok a legbeszédesebbek" - áll az adó közleményében.
"A Class FM országos kereskedelmi rádió, így számunkra az országos, kereskedelmileg és a hallgatóinknak is fontos adatok számítanak. Amennyiben a Neo FM budapesti vagy körzeti rádiónak minősíti magát, nem tekinthetjük a továbbiakban konkurenciánknak, ám elvárjuk, hogy ezt kommunikációjukban is tegyék nyilvánvalóvá.
Természetesen a budapesti hallgatók nagyon fontosak számunkra is, de ugyanannyira fontos a vidéki közönségünk is. Országos kereskedelmi rádióként nem áll módunkban különbséget tenni budapesti vagy vidéki hallgatók között. A Class FM tehát a továbbiakban is ezzel a négy, a hallgatók és a hirdetők számára is legfontosabb adattal számol, nem fog más adatokat kommunikálni és ezt szeretnénk elvárni a többi tisztességes rádiótól is, hiszen ezek a számok tükrözik a valós rádiós piaci erőviszonyokat" – mondta Pakots Zsolt a Class FM vezérigazgatója.
A legfrissebb Ipsos-GFK adatok szerint a Class FM első országosan a teljes népesség körében (Reach %):
Class FM: 15,00%
Neo FM: 12,40%
Juventus Rádió 6,90%
MR2 Petőfi Rádió 5,70%
Ugyanez a helyzet a 18-49 év közötti hallgatói táborban (Reach %):
Class FM: 20,40%
Neo FM: 15,20%
Juventus Rádió 10,60%
MR2 Petőfi Rádió 7,70%
A Morning Show februárban ismét legyőzte a Bumerángot.
A Morning Show első országosan a 6.00 -10.00 óráig teljes népesség körében (Reach %):
Class FM: 9,00%
Neo FM: 8,40%
Juventus Rádió 4,70%
MR2 Petőfi Rádió 3,50%
Ugyanez a helyzet a 18-49 év közötti hallgatói táborban (Reach %):
Class FM: 12,50%
Neo FM: 11,30%
Juventus Rádió 6,30%
MR2 Petőfi Rádió 4,70%
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.