A Genfi Autószalon idén nyolcvanadik alkalommal fogadja a legfontosabb autógyárakat. A show sztárjai között található a Nissan Juke terepjáró, az Alfa Romeo Giulietta és a Volvo S60 szedán. Az Audi három- és ötajtós verzióban is bemutatja az A1-et, ezzel kihívást üzenve a BMW Mini modelljeinek. Míg az Audi szokásától eltérően a kisautóra helyezi a hangsúlyt, addig a BMW éppen eddigi legnagyobb Minijét, a Countrymant mutatja be a szalonon. A négyajtós, összkerékhajtású típus a hatvanas évek sikermodelljének újraélesztése – jelenti az AP.
Ugyanakkor a kiállítóknak nehéz évbe kell szembenézniük, hiszen a gazdasági fellendülés ellenére az autóeladások több kulcsterületen csökkennek majd. Az autócsere programok befejezését követően a jól teljesítő olasz és német piacokon akár egy millióval kevesebb gépkocsi kelhet el idén. Sergio Marchionne, a FIAT vezére a tavalyi 2,15 millió helyett idén 1,7 millió jármű értékesítésére számít, míg egyes elemzők szerint Németországban idén csak 2,8 millió autó talál gazdára a tavalyi 3,8 millió helyett.
Az autógyártól számára szintén nagy kérdés, hogy az európai vásárlók hajlandóak-e a modern meghajtású autókra váltani. A kiállításon számtalan koncepció látható, de csak pár cég rendelkezik gyártásra kész benzin-elektromos vagy tisztán elektromos modellekkel. Ezek közé tartozik a Porsche Cayenne, a Honda CR-Z Coupé, a Nissan Leaf és a Toyota Auris.
Az idei szalonon minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce.
Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.