BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkezdődött a legrangosabb autószalon - Galéria

Két nehéz év után megnyitotta kapuit a genfi autószalon. Az iparág legfontosabb seregszemléje a modern hajtástechnológia győzelmét ígérte, de az AP szerint a hibrid forradalom még várat magára.

A Genfi Autószalon idén nyolcvanadik alkalommal fogadja a legfontosabb autógyárakat. A show sztárjai között található a Nissan Juke terepjáró, az Alfa Romeo Giulietta és a Volvo S60 szedán. Az Audi három- és ötajtós verzióban is bemutatja az A1-et, ezzel kihívást üzenve a BMW Mini modelljeinek. Míg az Audi szokásától eltérően a kisautóra helyezi a hangsúlyt, addig a BMW éppen eddigi legnagyobb Minijét, a Countrymant mutatja be a szalonon. A négyajtós, összkerékhajtású típus a hatvanas évek sikermodelljének újraélesztése – jelenti az AP.

Ugyanakkor a kiállítóknak nehéz évbe kell szembenézniük, hiszen a gazdasági fellendülés ellenére az autóeladások több kulcsterületen csökkennek majd. Az autócsere programok befejezését követően a jól teljesítő olasz és német piacokon akár egy millióval kevesebb gépkocsi kelhet el idén. Sergio Marchionne, a FIAT vezére a tavalyi 2,15 millió helyett idén 1,7 millió jármű értékesítésére számít, míg egyes elemzők szerint Németországban idén csak 2,8 millió autó talál gazdára a tavalyi 3,8 millió helyett.

Az autógyártól számára szintén nagy kérdés, hogy az európai vásárlók hajlandóak-e a modern meghajtású autókra váltani. A kiállításon számtalan koncepció látható, de csak pár cég rendelkezik gyártásra kész benzin-elektromos vagy tisztán elektromos modellekkel. Ezek közé tartozik a Porsche Cayenne, a Honda CR-Z Coupé, a Nissan Leaf és a Toyota Auris.

Az idei szalonon minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce.

Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.

 


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.