BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa-szerte csökkent az FMCG-forgalom

Magyarországon reálértékben egy, mennyiségben 4 százalékkal csökkent az élelmiszerek, illetve háztartási vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma 2009 negyedik negyedében a korábbi év hasonló időszakához képest – áll a Nielsen piackutató legfrissebb jelentésében. A 21 európai országra kiterjedő vizsgálat szerint hazánkat is beleértve 10 országban csökkent ebben az időszakban a szóban forgó termékek nominálértéken számolt kiskereskedelmi forgalma. A vonatkozó időszakban az infláció Európában átlagosan 1,3 százalék maradt, ez egyes országok esetében deflációt jelentett. Valódi forgalomcsökkenés ennek megfelelően csak három országban volt tapasztalható: Csehországban, illetve Szlovákiában 2-2 százalékkal, Magyarországon pedig 4 százalékkal csökkent a reálértéken számított árbevétel. Az utóbbi visszaesés tükröződik a Nielsennek a termékmennyiségre vonatkozó adataiban is: Magyarországon 4, Csehországban 2, Szlovákiában, Dániában és Görögországban pedig 1-1 százalékkal csökkent az értékesített napi fogyasztási cikkek volumene.

Az európai FMCG-piac 2009-es teljesítménye összességében kedvező képet mutat a Nielsen adatainak fényében: nominálértéken 3, reálértéken számolva 1,5 százalékkal nőtt a forgalom – az Egyesült Államokban ezzel szemben csak 0,6 százalékos növekedés mutatkozott az év egészében, az utolsó negyedévben ráadásul 0,6 csökkenést tapasztaltak. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.