Ötszázezer szórólapot kihelyeztünk az iskolákba, tízezer plakátot kihelyeztünk az orvosi rendelőkbe, polgármesteri hivatalokba, tárgyaltunk a szakmai kollégiumokkal, a Gyógyszerész Kamarával - reagált még novemberben Székely Tamás egészségügyi miniszter arra az ellenzéki kritikára, hogy teszetosza a tárca kommunikációja új influenza-ügyben. Most azonban a járványügyi felkészülés irányítója maga ismerte el, hogy voltak hibák, amelyekből tanulni kell - hangzott el az MR1 - Kossuth Rádió műsorában.
Bujdosó László, a pandémiás bizottság elnöke egy kedd esti konferencián számos kritikát fogalmazott meg. Szerinte sokkal előbb, már nyáron el kellett volna kezdeni a védőoltás melletti kampányt a lakosság és az orvosok körében, és komoly logisztikai gondok is voltak, hiszen kezdetben az oltóanyag akadozva jutott el a patikákba. Az iskolai oltások sem kezdődtek időben - teszi hozzá a szakember, aki szerint mindenképpen az őszi szünet előttre kellett volna tervezni a kampányoltásokat. Bujdosó azt mondja, korábban is jelezte ezeket az aggályait, de nem mindenben lett eredménye.
Hiányos volt az antivirális kezeléssel kapcsolatos tájékoztatás is, vagyis az, hogy kiknek kell azonnal gyógyszert adni, ha felmerül a H1N1 gyanúja. Az erről szóló ÁNTSZ közlemény csak december elején ment ki a háziorvosokhoz, miközben már májusban megjelent az új influenza Magyarországon. Bujdosó László ugyanakkor azt hangsúlyozza, mindez önkritika is, nem tart személyeket felelősnek, egyszerűen arról van szó, hogy „utólag okosabbak vagyunk”.
A pandémiás bizottság elnöke a hibák között említette, hogy a háziorvosoknak küldött első körlevélben még szó sem volt érdemben az oltásról, amit Komáromi Zoltán országos szakfelügyelő háziorvos is megerősített. Ő azt mondja, már májusban jelezte a kormányzatnak, hogy a háziorvosokra szövetségesként kellene gondolni az oltási kampányban, ám ez sajnos nem került be a kommunikációs tervekbe, így a háziorvosok egy része nem tudott azonosulni ezzel az egész kampánnyal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.