Pintér István elnök-vezérigazgató azonban elégedett, hiszen mindhárom üzletág pozitív üzemi eredménnyel zárt, jelentősen nőtt a hatékonyság, és a beruházási programok befejeztével a cég felkészült a piac már észlelhető élénkülésére is.
„Ebben az évben már növekedni fogunk” – jelentette ki lapunknak adott interjújában a 2003-ban kinevezett Pintér István, hozzáfűzve: óvatos optimizmussal tekintenek a közeljövőre, és a lassú növekedést már a mostani vevőállománnyal is el lehet érni. Ám ha a reménybeli vevőkkel jelenleg is folyó tárgyalások eredményre vezetnek, még jobb helyzetben lesz a Rába.
Mindennek előzménye azonban az volt, hogy 2003 és 2008 között nagyjából megduplázódott az árbevétel, megfeleződött a hitelállomány, és az élőmunka hatékonyságát közel 40 százalékkal növelték. Így elég jó erőben találta a cégcsoportot a válság, de még így is mindhárom stratégiai piacán komoly forgalomesést szenvedett el a Rába.
Az Egyesült Államokban több mint 60, a FÁK-országokban 57 százalékkal csökkent a futóműeladásból származó bevétel. Az Európai Unió piacain mind a futómű-, mind az alkatrészüzletág bevételszűkülése az európai teher-, illetve személygépkocsi-piacok visszaesésének mértékével megegyező volt. Ugyanakkor a hazai értékesítés az exportnál kisebb mértékben, 32 százalékkal esett vissza.
„Mindezekre viszonylag korán reagáltunk – 2009-ben a társaság végig csökkentett munkaidőben működött, és így sikerült megőrizni a 2100 fős jól képzett szakemberállományt –, mindhárom üzletág pozitív üzemi eredménnyel zárt, és az év második felére teljes mértékben megszüntettük a visszaeső kereslet miatt túlzott mértékűvé nőtt devizafedezeti ügyletek kockázatát” – hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.