BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hódít a Duplo és Star Wars - A gyereket nem érdekli a válság

A válság nem érintette a LEGÓt, sőt 2009-ben a dániai vállalat kiugróan jó eredményt ért el az eladásokat és a profit növekedését tekintve egyaránt a saját véleménye szerint.

Az adózás előtti profit 55,9 százalékkal növekedett az előző évhez képest. A nettó profit 63 százalékkal növekedett, Dán koronában számítva 2.204 millióra a tavalyi 1,352 millió koronáról.  Az előző év legjelentősebb növekedését a cég az angol anyanyelvű országokban érték el, de Európában és Ázsiai nagy részén is erős növekedést mutatott a LEGO. 

Általánosságban elmondható, hogy a játékpiac világszerte stagnált 2009-ben, de kontinensenként hatalmas eltéréseket mutatva. A szektor egészét tekintve Európában és Ázsiában növekedtek az eladások, Angliában és Japánban meglehetősen visszaesett a kereslet, és Amerikában is kissé csökkentek az eladások. 

Mindennek ellenére 2009-ben a LEGO Csoport globálisan 4,8 százalékra növelte piaci részesedését, a két klasszikus termékből a LEGO Cityből és a LEGO Csillagok Háborújából adták el a legtöbbet.  A játékpiac 2010-ben is várhatóan stagnálni fog, de a cég pozíciójának, a 2009-es kimagasló fejlődésnek köszönhetően a LEGO Csoport 2010-ben is további növekedésre számít.

A LEGO Magyarország Kft – amely a magyar, a horvát és szlovén piacokon történő értékesítésért felel  - szintén jelentős növekedést ért el Magyarországon: az árbevétel 13,7 százalékkal nőtt 2008-hoz képest. A legnépszerűbb termékcsoportok továbbra is a City és a Duplo, emellett a tavalyi évben a Star Wars és Power Miners termékek voltak a gyerekek kedvencei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.