BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Légy szokatlan: legyen lila tehén a tömegben! Itt a sikeres.hu

A Pocket Guide turisztikai navigációs program bizonyult a Budapest Bank Startup-versenyén a leginnovatívabb pályázónak.

A TechCrunch Europe szerkesztője Mike Butcher áttekintést adott a startup vállalkozások számára fontos információkról. A szakember kiemelte azokat a területeket, amelyeken az induló informatikai vállalkozások sikeresek lehetnek. Például a közösségi média, a kreatív, innovatív reklámok, a mobilalkalmazások, az online játékok és az online vásárlás terén. „Be unusual!” - zárta előadását Mike Butcher, aki úgy fogalmazott: egy startup vállalkozás úgy lehet sikeres, ha a megszokottól eltérően, „lila tehénként” tűnik ki a tömegből.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója a „kutya kütyü-világról” beszélt előadásában: a webes alkalmazások közötti kemény és egyre inkább fokozódó harcra utalva.

A Startup-versenyhez kapcsolódva Erdei Zsuzsa a Budapest Bank kutatását ismertette, amelynek során ezer mikrovállalkozást vizsgáltak. A  bank szeretné segíteni a vállalkozásokat abban, hogy tudatosabbak és innovatívabbak legyenek - ennek érdekében sikeres.hu címen tanácsadó oldalt indított a számukra. „A tudatossághoz szorosan kapcsolódik az információszerzés, a mikrovállalkozások mindössze 10 százaléka követi figyelemmel napi szinten a gazdasági-pénzügyi információkat” - mondta Erdei Zsuzsa.

A BarCamp Budapest egyik fontos témája volt, hogyan látják a jövőt a nyomtatott lapok az online világban. Számos jelentős médium mutatta be koncepcióját az online közösségek kiszolgálásával, a web2 lehetőségeivel kapcsolatban. Vörös T. Károly, a Népszabadság főszerkesztője elmondta, a nyomtatott politikai napilapok régóta válságban vannak: csökken a példányszám és a hirdetési bevétel is. A Népszabadság jelenleg azon dolgozik, hogy a bevételhez igazítsa a struktúrát – tette hozzá. A főszerkesztő szerint a minőségi politikai napilapok csökkenő példányszámmal ugyan, de még hosszú ideig meghatározói lesznek a sajtópiacnak.

Egyre inkább úgy tűnik, a web2 a magyar médiapiacra is sikerrel betört. A médiumok közösségi szolgáltatások révén, például az iWiW-en, a Facebook-on és a  Twitteren  próbálják megszólítani és bevonni a felhasználókat. Dobó Mátyás, a Peer Applications ügyvezetője úgy fogalmazott, Facebook-vallás van kialakulóban. Tóth Benedek, a Turulcsirip felelős vezetője személyes tapasztalatairól beszámolva pedig elmondta, a közösségi oldalak még mindig sokkal inkább a közösségről szólnak, mint a tartalommegosztásról.

A Budapest Bank Startupversenyére innovatív, potenciálisan nyereséges informatikai cégek ötleteit várták. A 37 beérkezett pályázat közül az előminősítést követően hét startup vállalkozás mutatkozhatott be a konferencián. A zsűri - elismert befektetők és cégvezetők: Bojár Gábor, Gyulai Zoltán, Jaksity György, Pukler Gábor, Siklósi Zoltán, Simó György és Straub Elek –  a vállalkozások vezetőinek egyenként 10 perces prezentációja után választotta ki a győztest.

A hét startup pályázó, a moly.hu, az otthonrol.hu, a joszaki.hu, a Pocket Guide, a csajokespasik.hu, a grundfoci.hu és a ninimo.hu közül a zsűri végül Pocket Guide turisztikai navigációs és információs eszköznek ítélte a fődíjat. A fődíj egy 24 négyzetméteres iroda egy éves bérleti joga a Graphisoft parkban. Az iroda infokommunikációs szolgáltatásait a T-Systems biztosítja.

A második helyezett az otthonrol.hu távmunka-közvetítő oldal lett. Díja: egy (listaáron) másfél millió forint értékű médiatámogatás az Index aloldalain, amely szabadon felhasználható PR-cikk vagy banner hirdetésre. Ezenkívül a Projektmappa.hu online projektmenedzsment támogató eszköz korlátlan egyéves előfizetése, valamint a Profiszerzodes szerződésmintái és tanfolyama.

A harmadik helyen a joszaki.hu szakember-ajánló oldal végzett. Díja egymillió forint értékű megjelenés az FigyelőNet-en, amely felhasználható PR-cikkre, valamint a Peer Applications  kétnapos tanácsadása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.