A TechCrunch Europe szerkesztője Mike Butcher áttekintést adott a startup vállalkozások számára fontos információkról. A szakember kiemelte azokat a területeket, amelyeken az induló informatikai vállalkozások sikeresek lehetnek. Például a közösségi média, a kreatív, innovatív reklámok, a mobilalkalmazások, az online játékok és az online vásárlás terén. „Be unusual!” - zárta előadását Mike Butcher, aki úgy fogalmazott: egy startup vállalkozás úgy lehet sikeres, ha a megszokottól eltérően, „lila tehénként” tűnik ki a tömegből.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója a „kutya kütyü-világról” beszélt előadásában: a webes alkalmazások közötti kemény és egyre inkább fokozódó harcra utalva.
A Startup-versenyhez kapcsolódva Erdei Zsuzsa a Budapest Bank kutatását ismertette, amelynek során ezer mikrovállalkozást vizsgáltak. A bank szeretné segíteni a vállalkozásokat abban, hogy tudatosabbak és innovatívabbak legyenek - ennek érdekében sikeres.hu címen tanácsadó oldalt indított a számukra. „A tudatossághoz szorosan kapcsolódik az információszerzés, a mikrovállalkozások mindössze 10 százaléka követi figyelemmel napi szinten a gazdasági-pénzügyi információkat” - mondta Erdei Zsuzsa.
A BarCamp Budapest egyik fontos témája volt, hogyan látják a jövőt a nyomtatott lapok az online világban. Számos jelentős médium mutatta be koncepcióját az online közösségek kiszolgálásával, a web2 lehetőségeivel kapcsolatban. Vörös T. Károly, a Népszabadság főszerkesztője elmondta, a nyomtatott politikai napilapok régóta válságban vannak: csökken a példányszám és a hirdetési bevétel is. A Népszabadság jelenleg azon dolgozik, hogy a bevételhez igazítsa a struktúrát – tette hozzá. A főszerkesztő szerint a minőségi politikai napilapok csökkenő példányszámmal ugyan, de még hosszú ideig meghatározói lesznek a sajtópiacnak.
Egyre inkább úgy tűnik, a web2 a magyar médiapiacra is sikerrel betört. A médiumok közösségi szolgáltatások révén, például az iWiW-en, a Facebook-on és a Twitteren próbálják megszólítani és bevonni a felhasználókat. Dobó Mátyás, a Peer Applications ügyvezetője úgy fogalmazott, Facebook-vallás van kialakulóban. Tóth Benedek, a Turulcsirip felelős vezetője személyes tapasztalatairól beszámolva pedig elmondta, a közösségi oldalak még mindig sokkal inkább a közösségről szólnak, mint a tartalommegosztásról.
A Budapest Bank Startupversenyére innovatív, potenciálisan nyereséges informatikai cégek ötleteit várták. A 37 beérkezett pályázat közül az előminősítést követően hét startup vállalkozás mutatkozhatott be a konferencián. A zsűri - elismert befektetők és cégvezetők: Bojár Gábor, Gyulai Zoltán, Jaksity György, Pukler Gábor, Siklósi Zoltán, Simó György és Straub Elek – a vállalkozások vezetőinek egyenként 10 perces prezentációja után választotta ki a győztest.
A hét startup pályázó, a moly.hu, az otthonrol.hu, a joszaki.hu, a Pocket Guide, a csajokespasik.hu, a grundfoci.hu és a ninimo.hu közül a zsűri végül Pocket Guide turisztikai navigációs és információs eszköznek ítélte a fődíjat. A fődíj egy 24 négyzetméteres iroda egy éves bérleti joga a Graphisoft parkban. Az iroda infokommunikációs szolgáltatásait a T-Systems biztosítja.
A második helyezett az otthonrol.hu távmunka-közvetítő oldal lett. Díja: egy (listaáron) másfél millió forint értékű médiatámogatás az Index aloldalain, amely szabadon felhasználható PR-cikk vagy banner hirdetésre. Ezenkívül a Projektmappa.hu online projektmenedzsment támogató eszköz korlátlan egyéves előfizetése, valamint a Profiszerzodes szerződésmintái és tanfolyama.
A harmadik helyen a joszaki.hu szakember-ajánló oldal végzett. Díja egymillió forint értékű megjelenés az FigyelőNet-en, amely felhasználható PR-cikkre, valamint a Peer Applications kétnapos tanácsadása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.