Úton-útfélen hatalmas feliratok hirdetik a téli kiárusítások kedvezményeit. Egy kis szerencsével akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatjuk azokat a termékeket, amelyeket néhány héttel korábban nem engedhettünk meg magunknak. Sokszor akkor is megvesszük a terméket, ha nincs is rá szükségünk - hangzott el az MR1 - Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Síklaki István, az ELTE Társadalomtudományi Kar szociálpszichológia tanszékvezetője azt mondja, hogy már maga a szám, ha jó nagy - mondjuk a 70 százalék -, igen erős hatású. Azt látva nagy valószínűséggel megnézzük, hogy mi az, amit ekkora leárazással adnak.
E mögött nem a gyűjtögetés szenvedélye áll; vannak, akik nagyon szeretnek jól járni, megörülni a jutalomnak, annak, hogy kis befektetéssel valami komoly dologhoz jutottak. Ez a fajta sikerélmény a legfontosabb motívum – állítja a szociálpszichológus.
De hiába a márkás termékek sokszor sokkolóan olcsó ára, mégsem nőtt jelentősen a textiltermékek forgalma - mondja Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
„Sajnos 2009 rettenetesen rossz éve volt a kereskedőknek, akik ebben a piaci helyzetben minden eszközt kénytelenek megragadni, hogy a vásárlókat becsalogassák az üzletekbe. Ennek legkézenfekvőbb eszköze a leárazás, kiárusítás. Van olyan kereskedő, aki már 2007-ben kirakta a leárazás, kiárusítás táblát - jelképesen -, és azóta be sem szedte a kirakatából.
Ugyanis 2007 óta folyamatosan csökken a kiskereskedelmi fogyasztás Magyarországon. Természetesen, ha egy üzlet kirakatában azt látjuk, hogy 70 százalék, az nem azt jelenti, hogy minden egyes árucikket 70 százalékkal olcsóbban adnak. Néhányat igen, és a kereskedők abban reménykednek, hogy a vásárló nem csak leárazott terméket vásárol. Ez utóbbi remény egyébként egyre kevésbé teljesül.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.