Az Euromonitor Szlovákiát és Magyarországot hasonlította össze az e-kereskedelemmel kapcsolatos kutatásában.
A kutatócég az Eurostat adataira hivatkozva azt írja, hogy a szlovák vállalatok internet-ellátottsága 98 százalékos, ami az egyik legmagasabb az Európai Unióban, míg a magyar cégek 87 százalékában van internetelérés. A lakossági internetpenetráció is magasabb valamivel a szlovákoknál, igaz, nem sokkal, 52,6 százalék szemben a magyar 51,5 százalékkal. Ezzel mindkét ország le van maradva a nyugat-európai országoktól, viszont Kelet-Európa átlagához képest számottevően jobb (41,4 százalék).
Az ellátottság mellett viszont a magyarországi vállalatok forgalmának 14 százalékát tette ki az e-kereskedelemből származó pénzmozgás, ami két százalékkal jobb az EU-átlagnál, és alig van elmaradva az angliai cégekétől. Szlovákiában ez az arány 11 százalékos (Csehország 15,1 százalék, Bulgária 1,1 százalék). Az e-kereskedelmi forgalom nagyobbik része azonban nem marad az országhatárokon belül, Magyarországon a teljes forgalom 67, Szlovákiában 78 százaléka megy külföldre. Az EU-s átlag 26 százalék.
A kutatás megjegyzi, hogy mindkét országban jelentős növekedési potenciál van, és egyelőre sem Magyarországon, sem Szlovákiában nincs e-kereskedelemmel foglalkozó online vállalkozás az ötven legnépszerűbb internetes oldal között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.