Az első két hónap 2 millió darabos egyenlege pedig 7,9 százalékos emelkedést mutat a bázishoz képest - jelentette az európai szakmai szervezet kiemelve ugyanakkor, hogy a válság előtti mennyiségnél azért még mindig 15 illetve 16 százalékkal kevesebb új kocsi került forgalomba.
Az idei enyhe felívelés láttán azonban felsóhajtani még nem mernek a gyártók, hiszen az idei első két hónapban a spanyol, brit, olasz és francia piacon ugyan 33, 28, 25 illetve 16 százalékos az előrelépés, ám Németországban 20 százalékos volt a visszaesés azt követően, hogy lezárult az állami roncsautó program.
Ha pedig csupán a 10 újonnan csatlakozott országot nézzük, továbbra is 22 százalékos piacszűkülést mutat a két hónap alatt forgalomba helyezett 103 ezer gépkocsi.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.