BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ne tartsák ellenségnek a multikat!

Tizennyolc százalékos növekedést produkált tavaly a francia villamossági nagykereskedőcég hazai leányvállalata, a Sonepar Magyarország Kft.

A 165 főt foglalkoztató vállalkozás 2009-es évi összforgalmának értéke meghaladta a 6,8 milliárd forintot. A cég 18 adónemben 738 millió forintot fizetett a költségvetési kasszába. A világ 63 országában működő multinacionális vállalatcsoport ennyiféle adót Európában sehol sem fizetett.

A francia tulajdonú, villamossági cikkek nagykereskedelmével foglalkozó Sonepar Magyarország Kft. az évet értékelő jelentésében 18 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. A 2008-ban elért 5,8 milliárd forinthoz képest tavaly 6,83 milliárd forintos árbevételt ért el a vállalat.

A cég tavaly az adófizetési kötelezettségeinek eleget téve 738 millió forintot fizetett be az államkasszába. A 18 adónemet átölelő kifizetések legnagyobb tétele a 250 millió forintot meghaladó összeg, az általános forgalmi adó volt, 159 millió forintot a nyugdíjbiztosítási alap befizetései tettek ki, harmadik helyen a személyi jövedelemadó szerepel 154 millió forinttal. Alsónémedi önkormányzata 21 millió forint iparűzési adóval gazdagodott – közölte a cég.

Muhari Márton, a cég ügyvezető igazgatója a Világgazdaság Online-nak elmondta: fontosnak tartották az adófizetések közlését, mivel Magyarországon sokan kétségbe vonják a multinacionális cégek gazdasági hasznosságát. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy egyesek ellenségként tartják számon a multikat és ezt a cég saját bőrén is tapasztalta. A Soneparnak például egyik ügyfele, egy jelentős, magyar tulajdonú cég azt mondta, hogy kintlévőségét majd akkor rendezi, ha az összes hazai vállalatot is kifizette már.

Ami az idei évet illeti, a Sonepar 8-12 százalékos forgalomnövekedéssel számol, hozzátéve, hogy itthon még sokat kell dolgozni a megfelelő hozam elérése érdekében

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.