Az energiaitalok kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 14 milliárd forintot a 2009. február–2010. január közötti időszakban, ez 15 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest – közölte a Nielsen piackutató. Mivel a vizsgált termékek átlagárai csökkentek, a mennyiségben mért forgalom jóval nagyobb mértékben, 25 százalékkal növekedett; immár több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban.
A felmérés aláhúzza: a kereskedelmi márkák piaci részaránya nem nőtt, hanem – szembemenve az általános trendekkel – csökkent. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái 2009. december–2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban ez az érték még 40 százalék volt.
A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Menynyiségben viszont –2 százalékot regisztrált a Nielsen. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.