BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növelte árbevételét a Henkel CEE

A Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE), a Henkel csoport Közép- és Kelet-Európában működő vállalata számára tavaly az előre nem látható valutaproblémák és az ipari ügyfelek részéről jelentkező kereslet visszaesése jelentett komoly kihívást, mindazonáltal a helyi valutákban kifejezett teljes árbevétel 2,3 százalékkal nőtt.

A helyi valuták euróval szembeni több mint 14 százalékos leértékelődése 11,4 százalékos csökkenést eredményezett a Henkel CEE teljes árbevételében, amely így 2,23 milliárd euróra mérséklődött 2009-ben - közölte a Henkel Magyarország Kft. az MTI-vel.

"Nagyon büszke vagyok arra, hogy a rendkívül nehéz gazdasági körülmények ellenére is sikerült mindhárom üzletágban, vagyis a mosó- és háztartási tisztítószerek, a kozmetika és a ragasztás technológiák terén javítanunk piaci helyzetünket" - mondta Günter Thumser, a Henkel CEE elnöke.

Tavaly a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág a Henkel CEE teljes bevételének közel 47 százalékát adta, míg a ragasztás technológiák üzletág körülbelül 38 százalékkal, a kozmetika üzletág közel 15 százalékkal járult hozzá a bevételhez.

A Henkel CEE vállalat, amely a globális Henkel csoporton belül Közép- és Kelet-Európa, valamint Közép-Ázsia 32 országában folyó üzleti tevékenység összehangolásáért felelős, 2009-ben mintegy 9.500 személyt foglalkoztatott, ebből 850-et Ausztriában.

A bécsi székhelyű Henkel CEE 32 országban koordinálja a vállalatcsoport üzleti tevékenységét. A Henkel CEE irányítása alá tartozik Ausztrián kívül Albánia, Azerbajdzsán, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Észtország, Fehéroroszország, Grúzia, Horvátország, Kazahsztán, Kirgizisztán, Koszovó, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Moldova, Mongólia, Montenegró, Oroszország, Örményország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Tádzsikisztán, Törökország, Türkmenisztán, Ukrajna és Üzbegisztán.

Az egyes piacok közül Oroszország árbevétele volt a legnagyobb, amely a Henkel CEE teljes árbevételének 21,7 százalékát tette ki. Ezt követte Lengyelország 14,2, Törökország 11,2 és Ausztria 9,0 százalékkal. Magyarország Ausztriát követi a rangsorban: árbevétele 6,8 százaléka a Henkel CEE teljes árbevételének, így Csehországgal azonos eredménnyel zárta a 2009-es évet.

"A helyi valutában mért legnagyobb árbevétel-növekedést Szerbiában (+13%), Oroszországban (+10%) és Lengyelországban (+9%) értük el" - mondta Günter Thumser. A Henkel CEE elnöke hozzátette: a Henkel CEE erős második helyen áll Közép- és Kelet-Európában a tisztítószerek piacán, és piacvezető a hajápolási termékek és ragasztók ágazatában.

A Henkel Magyarország Kft. tavaly 83,9 milliárd forint árbevételt ért el, ami 5,5 százalékos növekedés 2008-hoz képest - mondta Dieter Knoll, a cég ügyvezető igazgatója Budapesten, a héten tartott sajtótájékoztatón. A Henkel magyarországi leánycége tavaly 39,6 milliárd forint exportot teljesített, az előző évi 35,5 milliárd forinttal szemben.

A Henkel csoport, amely a Fortune Global 500-as listáján szereplő vállalat, három stratégiai területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika, illetve a ragasztás technológiák területén. A Henkel forgalmának több mint 60 százalékát a fogyasztási cikkek eladása teszi ki, míg csaknem 40 százaléka ipari partnereivel folytatott üzleti tevékenységből származik, a cégcsoportnak szerte a világban közel 50 ezer alkalmazottja van.

Tavaly a Henkel csoport árbevétele 13,573 milliárd euró volt, ami az előző évihez képest 3,9 százalékos csökkenés. Csoportszinten a Henkel tavalyi üzemi eredménye (EBIT) 38,6 százalékkal 1,08 milliárd euróra nőtt. Az adózás utáni nyereség 2009-ben 628 millió euró lett, ami 605 millió eurós csökkenés az előző évihez képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.