BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabil a müzliszelet pozíció: nyereséges évet zárt a Cerbona

Nyereséges üzleti évet zárt a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari Zrt. 2009-ben. A vállalat 102 millió forintos eredményről számolt be, mely javulást jelent az előző év eredményihez képest.

A tavalyi eredményben több tényező is szerepet játszott, melyek közül talán a legjelentősebb az árbevételt termékcsoportonkénti összetételének megváltozása - tájékoztatott a társaság. A változás már 2007-ben megkezdődött, melynek eredményeként jelentősen előretörtek a magasabb hozzáadott értéket képviselő tészták és extrudátumok (+6 százalékpont), míg a korábban a bevételek legjelentősebb hányadát képviselő őrlemények jelentősége számottevően (2007: 57 százalék, 2009: 45 százalék) csökkent. 

A bruttó fedezeti hányad tekintetében 4 százalékpontos a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva, 2007-hez képest közel azonos szinten van (2009-ben 30,6 százalék, 2008-ban 26,3 százalék, 2007-ben 30,94 százalék).

Szintén nagy jelentőséggel bír a tavalyi eredmény kedvező alakulásában a költségek racionalizálása Az általános költségek esetében a csökkenés 2008-hoz képest 259 millió Ft, míg 2007-hez képest 386 millió Ft. A vállalat az elmúlt két évben folyamatosan optimalizálta az irányítási költségeket, növelték az üzemi hatékonyságot, a marketing kiadások tekintetében a trade aktivitások kerültek előtérbe.

A pénzügyi műveletek eredménye (405 millió Ft) 119 millió Ft-tal jobb, mint a bázis időszakban (524 millió Ft). Ez főként a devizában fennálló hitelállomány kedvezőbb kamatainak köszönhetően alakult kedvezőbben 2008-hoz képest. Emellett fontos megemlíteni, hogy a Cerbona hiteltörlesztési és kamatfizetési kötelezettségének rendszeresen, időben eleget tett. A gazdálkodás az elmúlt évben pótlólagos hitel felvétel nélkül történt. 

A Cerbona Élelmiszeripari Zrt. a kiemelkedő teljesítményt csökkenő létszám mellett érte el (átlagos állomány 2009: 380 fő, 2008: 414 fő), mely érték decemberre 300 főre redukálódott köszönhetően három tevékenység önálló gazdálkodásba szervezésének.   

A müzli és müzliszelet kategóriákban piacvezető Cerbona 2009. évi (2008 decemberétől-2009 novemberéig tartó időszak értékbeni részesedésekre vonatkozó ACNielsen Kiskereskedelmi Index adatai alapján) részesedéseit összevetve a 2008 évben elérttel megállapítható, hogy a müzliszelet piacon  a vállalat stabilan megtudta tartani pozícióit, és a müzliszelet piacon is mindösszesen 1 százalékpontos részesedés-csökkenés volt tapasztalható, annak ellenére, hogy a kereskedelmi márkák mindkét kategóriában rendkívül erőteljesen növelték részesedésüket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.