A tavalyi eredményben több tényező is szerepet játszott, melyek közül talán a legjelentősebb az árbevételt termékcsoportonkénti összetételének megváltozása - tájékoztatott a társaság. A változás már 2007-ben megkezdődött, melynek eredményeként jelentősen előretörtek a magasabb hozzáadott értéket képviselő tészták és extrudátumok (+6 százalékpont), míg a korábban a bevételek legjelentősebb hányadát képviselő őrlemények jelentősége számottevően (2007: 57 százalék, 2009: 45 százalék) csökkent.
A bruttó fedezeti hányad tekintetében 4 százalékpontos a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva, 2007-hez képest közel azonos szinten van (2009-ben 30,6 százalék, 2008-ban 26,3 százalék, 2007-ben 30,94 százalék).
Szintén nagy jelentőséggel bír a tavalyi eredmény kedvező alakulásában a költségek racionalizálása Az általános költségek esetében a csökkenés 2008-hoz képest 259 millió Ft, míg 2007-hez képest 386 millió Ft. A vállalat az elmúlt két évben folyamatosan optimalizálta az irányítási költségeket, növelték az üzemi hatékonyságot, a marketing kiadások tekintetében a trade aktivitások kerültek előtérbe.
A pénzügyi műveletek eredménye (405 millió Ft) 119 millió Ft-tal jobb, mint a bázis időszakban (524 millió Ft). Ez főként a devizában fennálló hitelállomány kedvezőbb kamatainak köszönhetően alakult kedvezőbben 2008-hoz képest. Emellett fontos megemlíteni, hogy a Cerbona hiteltörlesztési és kamatfizetési kötelezettségének rendszeresen, időben eleget tett. A gazdálkodás az elmúlt évben pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.
A Cerbona Élelmiszeripari Zrt. a kiemelkedő teljesítményt csökkenő létszám mellett érte el (átlagos állomány 2009: 380 fő, 2008: 414 fő), mely érték decemberre 300 főre redukálódott köszönhetően három tevékenység önálló gazdálkodásba szervezésének.
A müzli és müzliszelet kategóriákban piacvezető Cerbona 2009. évi (2008 decemberétől-2009 novemberéig tartó időszak értékbeni részesedésekre vonatkozó ACNielsen Kiskereskedelmi Index adatai alapján) részesedéseit összevetve a 2008 évben elérttel megállapítható, hogy a müzliszelet piacon a vállalat stabilan megtudta tartani pozícióit, és a müzliszelet piacon is mindösszesen 1 százalékpontos részesedés-csökkenés volt tapasztalható, annak ellenére, hogy a kereskedelmi márkák mindkét kategóriában rendkívül erőteljesen növelték részesedésüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.