A magyar felnőttek közül tíz emberből nyolcan legalább egy lapot olvastak a Nemzeti MédiaAnalízisben mért 160 sajtókiadvány közül a tavalyi év második felében – ezt tükrözik a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának 2009 második félévére vonatkozó adatai. Az olvasók átlagosan 3,7 lapot vettek a kezükbe a 2009 júliusától decemberig tartó időszakban.
A legolvasottabb fizetős (tehát pénzért megvásárolható) sajtótermék minden egyes lapszámával több mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni 2009 második félévében. E hetilap mellett még egy sajtótermék olvasottsága haladja meg az egymillió főt: egy napilapé. Ha az ingyenesen terjesztett lapokat is figyelembe vesszük, egy lapszámmal megjelenésenként akár 2,4 millió ember is tájékoztatható. 2009 második felében a legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, hetilap a Story, míg a havi és egyéb periodicitású lapok közül a Nők Lapja Konyhát veszik a legtöbben kezükbe.
Tematikájuk szerint csoportosítva a kiadványokat az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 28 százaléka olvassa ezeket (ez a szám a 18 vidéki megye lakosságára vetítve 39 százalék). A válaszadók jelentős arányban (24%) olvassák az önállóan terjesztett tévémagazinokat. A harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok jelentik (23%).
A magasabb vásárlóerővel rendelkező, az ESOMAR társadalmi státuszindex szerinti ABC1 szegmens 88 százaléka olvas legalább egy nyomtatott sajtóterméket. Ők a vizsgálati időszakban átlagosan 4,3 lapot olvastak. E csoport az átlagosnál nagyobb érdeklődést a gazdasági és közéleti napi-, valamint hetilapok iránt tanúsít.
Bár a felnőtt lakosság 80 százaléka olvas legalább egy lapot, korcsoportonként eltérő arányban forgatják az egyes sajtótermékeket az emberek: legkevésbé a fiatalokat kötik le az újságok, leginkább az 50-59 évesek szeretik lapok olvasásával tölteni az idejüket. Mindez az átlagosan olvasott lapok számával kapcsolatban is elmondható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.