A HUD-ot vadászgépekhez fejlesztették ki, a módszer lényege, hogy a repüléssel kapcsolatos információkat a pilóta elé vetíti ki. A General Motors a nyolcvanas évek óta foglalkozik ezzel a rendszerrel és egyes modelleken elérhető a technológia, de a gyár most továbbgondolja a lehetőségeket.
A LiveScience tudósítása szerint a GM a következő generációs autókba olyan rendszert épít, amelyek a teljes szélvédőt használják képernyőként, az autósok pedig maguk döntik el, milyen információkat szeretnének látni vezetés közben. A cég ezen kívül éjjellátót, kamerával összekapcsolt érzékelőket és lézert is alkalmaz a biztonságosabb vezetés érdekében.
"Mondjuk, hogy ködben vezet. Az infravörös kamerák azonosíthatják az út szélét, amelyet lézerfények jelölnének ki" – vázolja elképzeléseit a GM kutatás-fejlesztési csoportvezetője. Az új rendszer egyébként a sofőr látómezején kívüli eseményekre (például út mentén játszó gyerekek) is figyelmeztethet. A HUD az útjelzőtáblák leolvasására alkalmas eszközzel is összeköthető, így jelzést adhat, ha a vezető túl gyorsan hajt. A csoportvezető szerint a HUD körülbelül 2018-ban kerülhet a szériaautókba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.